اولین تصاویر از کاوشگر ژاپنی ماه به زمین رسید، عکس

به گزارش مجله 90 جعبه، ایسنا نوشت: فرودگر SLIM ژاپن که به تازگی به مدار تنها قمر زمین رسیده، تصاویری از ماه را قبل از فرود روی این کره به تصویر کشیده است.

اولین تصاویر از کاوشگر ژاپنی ماه به زمین رسید، عکس

فرودگر هوشمند ژاپنی برای آنالیز ماه موسوم به SLIM پس از رسیدن به مدار ماه در روز کریسمس، حالا اولین تصاویر خود را از سطح ماه منتشر نموده است. آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن(JAXA) تصاویر تک رنگ اما بسیار دقیق از سطح ماه را در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر نموده است.

  • استراتژی باورنکردنی سامسونگ/ قیمت رویایی گوشی پرچمدار نو

این تصاویر پس از قرارگیری موفقیت آمیز این فضاپیما در مدار ماه در روز دوشنبه 25 دسامبر گرفته شده است.

مقامات آژانس فضایی ژاپن نوشتند: کاوشگر SLIM با موفقیت وارد مدار ماه شد و اکنون تصاویری از ماه ارسال نموده است.

کاوشگر رباتیک SLIM در تاریخ 6 سپتامبر همراه با ماموریت تصویربرداری و طیف سنجی پرتوی ایکس(XRISM) به فضا پرتاب شد.

سپس در حالی که تلسکوپ XRISM در مدار زمین باقی ماند و مأموریت خود را برای آنالیز منابع پرتوی ایکس کیهانی شروع کرد، کاوشگر SLIM سیاره ما را برای قرارگیری در یک مدار بیضی شکل به دور ماه ترک کرد و اکنون تقریباً هر 6.4 ساعت یک بار دور تنها قمر زمین می چرخد.

این مدار، کاوشگر را تا فاصله 600 کیلومتری به سطح ماه نزدیک می نماید و در دورترین فاصله نیز در فاصله 4000 کیلومتری از آن قرار می گیرد.

این فضاپیمای 2.7 متری قرار است در تاریخ 24 ژانویه(4 بهمن 1402) روی ماه فرود آید.

اگر فرود SLIM روی ماه موفقیت آمیز باشد، ژاپن پس از اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده، چین و هند به پنجمین کشوری تبدیل خواهد شد که فرودی موفقیت آمیز روی کره ماه داشته اند.

به گفته آژانس فضایی ژاپن، کاوشگر SLIM پس از فرود موفقیت آمیز بر روی ماه، فناوری مورد احتیاج برای فرود روی ماه و سیارات منظومه شمسی و بعلاوه آنالیز های نزدیک و شخصی از سطح ماه را با یک کاوشگر در مقیاس کوچک انجام می دهد.

آژانس فضایی ژاپن در توضیح ماموریت خود نوشت: با ایجاد فرودگر SLIM، انسان ها تغییری کیفی به سمت فرود در جایی که ما می خواهیم انجام می دهند و نه فقط در جایی که فرود آمدن در آن آسان است. با دستیابی به این امر، فرود بر روی سیاراتی که منابعی غنی تر از ماه دارند نیز امکان پذیر خواهد شد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، SLIM پس از لمس سطح ماه، دو مینی کاوشگر را روی سطح ماه مستقر خواهد نمود. مقامات آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن می گویند: این کاوشگرها به اعضای گروه ماموریت در نظارت بر شرایط SLIM یاری خواهند کرد و یک سیستم ارتباطی مستقل را برای ارتباط مستقیم با زمین ارائه خواهند داد.

SLIM اولین کاوشگر ژاپنی نیست که به مدار ماه می رسد. کاوشگر هیتن(Hiten) این کار را در سال 1990 انجام داد و در پی آن کاوشگر سلن(SELENE) در سال 2007 به مدار ماه رسید.

بعلاوه فرودگر هاکوتو-آر(Hakuto-R) ساخت شرکت آی اسپیس(ispace) در مارس سال گذشته به مدار ماه رسید. این فرودگر یک ماه پس از پرتاب کوشش کرد ماه را لمس کند، اما پس از اینکه حسگرهای آن به خاطر لبه یک دهانه ماه گیج شدند، روی ماه سقوط کرد.

  • بازگشت قدرتمند برند قدیمی تلفن همراه با گوشی های نو

  • جا به جا کردن ساختمان بزرگ 200 ساله با استفاده از صابون/ عکس

  • چین قدرتمندترین موتور جت دنیا را ساخت/ رسیدن به سرعت باورنکردنی 16 ماخ

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 دی 1402 بروزرسانی: 7 دی 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2223

به "اولین تصاویر از کاوشگر ژاپنی ماه به زمین رسید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر از کاوشگر ژاپنی ماه به زمین رسید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید