چگونه آژانس ها و هتل هایی که از تکنولوژی استفاده نمی کنند، از بین خواهند رفت؟
به گزارش مجله 90 جعبه، تکنولوژی نقش مهمی را در پیشرفت و سرپا ماندن آژانس های گردشگری ایفا می کند.
با توجه به اینکه تکنولوژی در زندگی روزمره همه ما نقش مهمی را ایفا می کند، در پیشرفت و سرپا ماندن آژانس های گردشگری نیز تاثیر بسزایی دارد. به گونه ای که در صورت عدم استفاده از ابزارهای نوین برای فروش و استفاده از روش های قدیمی و سنتی، این آژانس ها به معنای واقعی نابود خواهند شد.
روش کار آژانس های مسافرتی سنتی
چالش استعلام ظرفیت و قیمت از هتل ها
آژانس های گردشگری سنتی با استفاده از روش های قدیمی و بدون استفاده از تکنولوژی های تازه رزروهای مشتریان را ثبت می کنند. بدین صورت که مشتری در ساعات کاری به آژانس مراجعه کرده و پس از مشخص کردن شهر مقصد، آژانس اقامتگاه های موجود در آن شهر که با آنها ارتباط دارد را به مشتری پیشنهاد می دهد. مشتری نیز با اعتماد به پیشنهادها آژانس یکی از گزینه ها را انتخاب می کند؛ اما هیچ دیدگاهی از هتلی که رزرو کرده اند را ندارند. آژانس ها تنها در ساعات کاری با استفاده از تماس تلفنی با هتل انتخاب شده ارتباط برقرار می کنند و سپس قیمت و ظرفیت اتاق موردنظر را استعلام می کنند. در صورتی که ظرفیت کافی وجود نداشته باشد یا قیمت آن به بودجه موردنظر مشتری نزدیک نباشد، آژانس باید مجددا این فرآیند وقتگیر را برای استعلام از هتل دیگری تکرار کند.
چالش تسویه حساب آژانس با هتل ها
پس از رزرو اتاق برای مشتری، لازم است هزینه با هتل تسویه حساب شود. این تسویه حساب ها به صورت آنی و لحظهای انجام نمی شود و آژانس ها هر روز یا هرچند وقت یکبار بسته به هتل موردنظر، هزینه ها را به حساب هتل واریز می کنند. این فرآیند تسویه حساب با هتل ها نیز وقت گیر است و در بعضی مواقع منجر به نارضایتی صاحبان هتل و حتی عدم ادامه همکاری با آژانس ها می شود.
در نهایت آژانس ها پس از رزرو و تسویه حساب با هتل ها برای مدیریت کسب و کار خود نیاز به گزارش کاملی از تعداد فروش در هفته و ماه و حتی سال دارند. به دلیل اینکه رزروها به صورت دستی ثبت می شود و بستری برای دسترسی سریع به این گزارش ها وجود ندارد، باید این آمار را نیز به صورت دستی جستجو کرده و به دست بیاورند. آماده کردن چنین گزارشاتی ممکن است چند روز وقت نیاز داشته باشد و حتی با خطا یا اشتباهاتی نیز همراه باشد.
با در نظر گرفتن این مسئله که شرایط آژانس های گردشگری در سراسر دنیا دچار تغییر و تحول عظیمی شده است و به دلیل توسعه فناوری های تازه و پیدایش ابزارهای نوین برای این صنعت تغییرات عمده ای در رفتار مشتریان به وجود آمده است، وجود تکنولوژی برای این شاخه از کسب و کار ضروری به نظر میرسد. با توجه به این موضوع آژانس هایی که هنوز به صورت سنتی برای مشتریان خود هتل رزرو می کنند، دچار کاهش رزرو شده و در نهایت به دلیل ضرر و زیان، کسب و کار آنها از بین خواهد رفت. در ادامه با تیپورت همراه شوید تا با دلایلی که موجب فروپاشی آژانس های سنتی می شود، بیشتر آشنا شوید.
دلایل فروپاشی آژانس هایی که با تکنولوژی غریبه هستند!
شاید تا چندین سال پیش رزرو هتل از آژانس هایی که با روش های قدیمی کار می کردند، راحت ترین کار ممکن بود؛ زیرا تکنولوژی، پیشرفت حال حاضر را نداشت و رزرواسیون هتل به بازار گردشگری راه پیدا نکرده بود. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و تولید ابزارهای مختلف برای رزرو سریع و الکترونیکی اتاق، دلیلی بر استفاده از روش های سنتی وجود ندارد. آژانس هایی که هنوز به روشهای سنتی عمل می کنند، به دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم شاهد از بین رفتن کسب و کار خود خواهند بود:
- طولانی بودن فرآیند رزرو
- عدم تسویه حساب آنی با هتل
- کند بودن و وقت گیر بودن رزرو
- عدم دسترسی به انواع اقامتگاهها
- عدم دستیابی به همه هتل های سراسر کشور
- عدم امکان مقایسه قیمت ها
- عدم امکان مقایسه امکانات
- هماهنگی تلفنی جهت استعلام قیمت و ظرفیت در ساعات کاری
- رزرو بیش از حد ظرفیت هتل
- عدم دسترسی سریع به گزارش جامع از فروش و درآمد
- و...
جلوگیری از سقوط آژانس ها با استفاده از کانال توزیع تیپورت
در حال حاضر پیشرفت های تکنولوژی به آژانس های مسافرتی اجازه می دهد تا به صورت کاملا آنلاین اتاق را رزرو کنند. آژانس های مسافرتی مجبور نیستند زمان زیادی را صرف فروش به مشتریان و انتقال موجودی به هتلداران کنند. رزرو، پرداخت و تاییدات رزرو را میتوان به صورت آنلاین مدیریت کرد و اطلاعات رزرو و سفر را از طرق مختلف مانند پیامک، ایمیل، فضای مجازی و... برای مشتریان ارسال کرد. آژانس های مسافرتی با استفاده از کانال های توزیع می توانند تمامی این کارها را به سرعت انجام داده و موجب رضایت مشتری و صاحبان انواع هتل و اقامتگاه های بوم گردی و سنتی و در نهایت افزایش درآمد خود شوند.
تیپورت، به عنوان توزیع هتل بستر یک پارچه و کاملا آنلاین است که ارتباط میان هتل و آژانس های گردشگری را برقرار میکند و جهت آپدیت لحظهای اطلاعات به سیستم مدیریت هتل(PMS) متصل می شود. آژانس ها با استفاده از چنل منیجر می توانند انواع اقامتگاه های سطح کشور را به همراه امکانات، تصاویر، قیمتها، مقدار ظرفیت به جای مانده و... را مشاهده کرده و بسته به انتخاب مشتری، به صورت کاملا آنلاین اتاق مورد نظر را رزرو کنند. چنل منیجر از رزرو بیش از حد ظرفیت اتاق جلوگیری می کند؛ به این صورت که پس از پرداخت هزینه و تایید نهایی رزرو، ظرفیت به صورت آنی در سیستم بهروزرسانی می شود. برای درک بهتر این موضوع با قابلیتهای چنل منیجر تیپورت در ادامه همراه ما باشید:
- اتصال به سیستم مدیریت هتل (PMS)
- رزرو کاملا آنلاین و الکترونیکی و سریع هتل
- امکان مقایسه قیمت ها و امکانات
- مشاهده تصاویر و تمامی اطلاعات هتل ها
- امکان مشاهده انواع اقامتگاه در سراسر کشور
- امکان پرداخت الکترونیکی با کارتهای عضو شبکه شتاب
- به روزرسانی لحظهای اطلاعات و ظرفیت
- دریافت گزارش ها مختلف ماهانه و سالانه
- پشتیبانی 24 ساعته
- و...
برای بهره مندی از قابلیت های چنل منیجر تیپورت با شماره 09120168471 تماس حاصل کرده و به وب سایت Tport.ir مراجعه کنید.
منبع: کجارو