آمریکا، کانادا و مکزیک پس از ماه ها تنش و مذاکره، یک پیمان تجاری تازه امضا کردند

به گزارش مجله 90 جعبه، روسای جمهوری آمریکا و مکزیک و نخست وزیر کانادا روز آدینه پس از ماه ها تنش و مذاکره توافقنامه تجاری تازه ای را امضا کردند که جایگزین پیمان تجارت آزاد آمریکایی شمالی (نفتا) شده است.

آمریکا، کانادا و مکزیک پس از ماه ها تنش و مذاکره، یک پیمان تجاری تازه امضا کردند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی. بی. سی کانادا، این توافقنامه جدید در حاشیه نشست گروه بیست در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین و توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، انریکه پنا نیه تو رئیس جمهوری مکزیک و جاستین ترودو امضا شد.

ترامپ مذاکره برای توافقنامه تجاری جدید را یک نبرد خواند و گفت که این توافقنامه چشم انداز تجاری را برای همیشه تغییر خواهد داد.

ترودو نیز گفت که توافق جدید به ابهامات مالی در خصوص پانزده ماه مذاکره میان سه کشور خاتمه می دهد و اگر این کشور ها به توافق نمی رسیدند اوضاع بدتر می شد.

ترودو در این مراسم همچنین از ترامپ خواست تا تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا را لغو کند. تعرفه های تعرفه بر واردات این دو فلز باعث بروز تنش میان کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا شده بود.

توافق جدید که توافقنامه آمریکا-مکزیک-کانادا (USMCA) نام دارد باید به تایید مجلس هر سه کشور برسد. این توافقنامه در آخرین روز ریاست جمهوری پنا نیه تو به امضا رسید. از فردا اول دسامبر رئیس جمهوری تازه ای در مکزیک بر سر کار می آید. رئیس جمهوری مکزیک توافقنامه جدید را چارچوبی مدرن برای مروادات تجاری آینده سه کشور توصیف کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دولت مکزیک نشان عقاب آزتک را به جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ اعطا کرد. مکزیک گفته که این نشان به دلیل کوشش های کوشنر برای مذاکره در خصوص توافق جدید تجاری میان سه کشور مکزیک، آمریکا و کانادا به وی داده شده است. این بالاترین نشان افتخاری است که مکزیک به خارجی ها می دهد.

آمریکا و کانادا در تاریخ 8 مهر پس از شش هفته مذاکرات فشرده برای بازنگری در پیمان نفتا، انتها به توافق رسیدند. پیمان تجارت آزاد بین آمریکا، کانادا و مکزیک موسوم به نفتا، حدود 25 سال پیش منعقد شد، اما ترامپ همیشه از منتقدان این پیمان بوده و آن را به ضرر منافع آمریکا می دانست.

ترامپ بار ها تهدید نموده بود که اگر اصلاحاتی در این معاهده صورت نگیرد، از آن خارج خواهد شد و تعرفه هایی را بر واردات از دو طرف دیگر قرارداد اعمال خواهد نمود. هدف ترامپ از تجدیدنظر در موافقتنامه تجارت آزاد نفتا، کاهش کسری تجارت خارجی آمریکا عنوان شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 315

به "آمریکا، کانادا و مکزیک پس از ماه ها تنش و مذاکره، یک پیمان تجاری تازه امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، کانادا و مکزیک پس از ماه ها تنش و مذاکره، یک پیمان تجاری تازه امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید