اتحادیه اروپا تصویب توافق تجاری با انگلیس را به تعویق انداخت خبرنگاران

به گزارش مجله 90 جعبه، اتحادیه اروپا در اقدامی اعتراضی، تصویب توافق تجاری با بریتانیا را به تعویق انداخت.

اتحادیه اروپا تصویب توافق تجاری با انگلیس را به تعویق انداخت خبرنگاران

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، مجلس اروپا در اعتراض به اقدام اخیر دولت انگلیس برای ادامه کنترل تجارت مواد غذایی بین انگلستان و ایرلند شمالی، از معین تاریخ رای گیری برای تصویب معامله تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا خودداری کرد.

اتحادیه اروپا ضمن متهم کردن بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به تکرار نقض قوانین بین المللی در رابطه با ایرلند شمالی، تصمیم اخیر لندن را یک جانبه و ناقض توافق برگزیت دانست.

پیش از این قرار بود رهبران مجلس اروپا در نشست روز پنج شنبه خود تاریخ رای گیری برای تصویب توافق تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا را معین نمایند.

گزارش ها حاکی است که لندن در تصمیمی یک جانبه مهلت کنترل واردات محصولات غذایی به ایرلند شمالی را تا انتها سپتامبر 2021 تمدید نموده است.

این در حالی است که بر اساس توافق برگزیت هر تصمیمی در این زمینه باید با موافقت اتحادیه اروپا اتخاذ گردد.

پس از نزدیک به یک سال کشمکش، بریتانیا و اتحادیه اروپا خاتمه روز 24 دسامبر (4 دی) به توافقی تاریخی در زمینه مقررات حاکم بر روابط بین خود پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه، موسوم به برگزیت، دست یافتند.

دولت بریتانیا پیشتر در پاییز 1398 با عقب نشینی در خصوص نحوه مدیریت مرزهای ناحیه ایرلند شمالی با جمهوری ایرلند، یک گام به توافق برگزیت نزدیک تر شده بود.

اما اواخر تابستان سال جاری، لندن بار دیگر از طرح پیش نویس قانونی جدید در رابطه با مقررات تجاری در ایرلند شمالی رونمایی کرد که خشم سران اتحادیه اروپا را برانگیخت.

حالا، بعضی نمایندگان ارشد مجلس اروپا تهدید نموده اند که چنانچه بریتانیا از اجرای طرح اخیر خود صرف نظر نکند، تصویب توافق تجاری که در آستانه سال نو میلادی به طور موقت تایید شده بود، ملغی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1432

به "اتحادیه اروپا تصویب توافق تجاری با انگلیس را به تعویق انداخت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تصویب توافق تجاری با انگلیس را به تعویق انداخت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید