اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید مطالبه همه فرهنگیان باشد

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با اجرای کامل سند تحول بنیادین همه مسائل آموزش و پرورش همچون کمبود نیروی انسانی، جذب و نگه داشت معلم، معیشت و منزلت فرهنگیان، برنامه درس و محتوای آموزشی رفع خواهد شد.

اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید مطالبه همه فرهنگیان باشد

به گزارش از ، فرهاد اسماعیلی در همایش استانی تقدیر از معلمان نمونه استان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و ماه مبارک رمضان، گفت: مطرح شدن تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیانگر این است که تعلیم و تربیت جدای از هم نیستند و همه آن ها در لوای تربیت تعریف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به محدودیت هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در عرصه تعلیم و تربیت ایجاد شد، گفت: گرچه شیوع این ویروس، غریو شادی دانش آموزان را از مدرسه گرفت و روح مدرسه که همان دانش آموز و معلم و مدیراست را از کالبد مدرسه خارج کرد، اما فرصت هایی را نیز ایجاد کرد که یکی از آن ها فضای مجازی است.

او اضافه نمود: این امر موجب شد تا نگرش ما به گوشی هوشمند و فضای مجازی و نحوه استفاده دانش آموزان از این محیط تغییر کند و فضای مجازی از یک محیط غیر کاربردی، به محیطی علمی و آموزشی تبدیل شود، به نحوی که در کمتر از 2 ماه معلمان به صورت خود جوش و با بهره گیری از همه امکانات و توانمندی های موجود، برای زنده نگه داشتن آموزش تلاش کردند.

اسماعیلی گفت: در این فرایند معلمان ما از سر عشق و علاقه به معلمان تمام وقت تبدیل شدند تا دانش آموزان در محیط خانه نیز از آموزش های آن ها بهره مند شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان، شاد گفت: این شبکه ابزاری است در اختیا رمعلم که در دوران پسا کرونا نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تاکید ما بر این است تا از همه ظرفیت این سامانه استفاده شود تا با رفع اشکالات احتاقتصادی، از آن در آینده نیز استفاده شود.

او با اشاره به رابطه عاطفی میان معلم و شاگرد، گفت: در پویش دانش آموزی سپاس معلم بیش از 3 هزار کلیپ از طرف دانش آموزان استان برای معلمان تهیه شد که نشان از این صمیمیت و ارتباط مؤثر بین دانش آموزان و معلمان است که سامانه شاد می تواند به این مهم کمک کند.

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش اولویت اول کشور نباشد، مسائل نظام تعلیم و تربیت همچون کمبود نیروی انسانی، جذب و نگه داشت معلم، معیشت و منزلت معلمین، برنامه درس و محتوای آموزشی و ... و به تبع آن سایر مسائل همچون مسائل زیست محیطی، صنعتی، اقتصادی و ... نیز حل نخواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: لازمه تحقق این امر اجرایی شدن سند تحول بنیادین است که باید به عنوان مطالبه جدی همه فرهنگیان مطرح شود.

او، یکی از مسائل بزرگ آموزش و پرورش استان را کمبود نیروی انسانی بیان کرد و گفت: استان فارس در سال تحصیلی آینده با کمبود نزدیک به 12 هزار نیروی انسانی روبرو است که برای رفع این مشکل نیز باید روش ها و نگاهمان را در جذب معلم و توسعه و بست دانشگاه فرهنگیان تغییر دهیم، چرا که موتور محرک سند تحول بنیادین معلم است و بدون معلم این سند اجرا نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 900

به "اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید مطالبه همه فرهنگیان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید مطالبه همه فرهنگیان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید