اربیل آماده توافق با بغداد است

به گزارش مجله 90 جعبه، یک نماینده مجلس عراق با اشاره به سفر هیأتی از کردستان به بغداد، اظهار داشت این هیأت مسائل اختلافی را آنالیز خواهد نمود و آماده است با بغداد درباره تسلیم مقادیر تعیین نفت، با بغداد توافق کند.

اربیل آماده توافق با بغداد است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بشیر حداد نایب رئیس مجلس عراق امروز چهارشنبه از سفر یک هیأت از کردستان به بغداد اطلاع داد و گفت، این هیأت مهم ترین پرونده های موجود میان اربیل و بغداد را آنالیز می نماید.

به گفته حداد، هیأت دولتی که امروز به بغداد رسیده، به ریاست نخست وزیر کردستان، قباد طالبانی است که وزرای مالی و برنامه ریزی نیز در آن حضور دارند و مسائل مالی و مالی و مسئله مناطق مورد منازعه آنالیز می گردد.

به گزارش رسانه های عراقی، حداد گفت، کاهش قیمت نفت و تبعات آن بر اقتصاد عراق و مشارکت اقلیم در کاهش فراوری به میزان مورد توافق از جمله موضوعات مذاکرات هیأت کردستان است. حداد تأکید کرد دولت اقلیم آماده توافق با بغداد درباره تحویل مقدار توافق شده نفت به شرط تضمین پرداخت موارد نقدی توافق شده است.

قرار است این هیأت با عادل عبدالمهدی نخست وزیر، وزیر دارایی دولت مرکزی و مسئولان دبیرخانه کابینه (شورای وزیران) جهت تکمیل آنالیز پرونده هایی که از سال گذشته (میلادی) میان دولت مرکزی و دولت اربیل باقی مانده، ملاقات کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 885

به "اربیل آماده توافق با بغداد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اربیل آماده توافق با بغداد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید