از چاپ کتب سوادآموزی ویژه زندانیان تا تاکید بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - اعلام جزئیاتی درباره برگزاری امتحانات دی ماه در مناطق مختلف، تاکید بر نبودن یک ردیف اعتباری در بودجه 1400 برای اجرای سند 2030 و شروع یک برنامه تلویزیونی ویژه دانش آموزان از خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر است.

از چاپ کتب سوادآموزی ویژه زندانیان تا تاکید بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

موضوع چگونگی برگزاری آزمون های نیمسال نخست سال تحصیلی 99-1400 این روزها در صدر اخبار حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است و دانش آموزان و خانواده های آنان منتظر معین شدن تکلیف امتحانات دی ماه هستند. مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه ای اعلام نمود در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه های مربوط دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می گیرد. وزیر آموزش و پرورش نیز در آخرین روز هفته اعلام نمود در هر منطقه ای از کشور اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیحا امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

در پی تفاهم نامه ای که این هفته میان سازمان زندان های کشور و نهضت سوادآموزی به امضا رسید کتاب های درسی سوادآموزی ویژه زندانیان (هر عنوان در 20 هزار نسخه) به چاپ رسیده است که با آغاز هفته سوادآموزی در زندان ها مورد استفاده نوسوادان زندانی قرار خواهد گرفت.

پخش اولین مجموعه طنز دانش آموزی کشور با عنوان شاد، تاکید محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030 در بودجه سال 1400 نیز از دیگر خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش طی هفته گذشته است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

پخش اولین مجموعه طنز دانش آموزی کشور با عنوان شاد

در آستانه شب یلدا اولین مجموعه طنز دانش آموزی کشور با عنوان شاد به همت مهراد، مرکز هنر، رسانه و ارتباطات دانش آموزی با اجرای کمدین نوجوان کشور، سجاد اسماعیلی ویژه دانش آموزان و خانواده های ایرانی پخش شد. مخاطبان برنامه طنز شاد، دانش آموزان، والدین، متولیان آموزشی و تربیتی کشور بودند.

پرداختن به مسائل مرتبط با حوزه دانش آموزان و نوجوانان در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی تربیتی نیز ازجمله موضوعات و مواردی است که در این مجموعه کمدی به آن پرداخته شد.

مجموعه شاد قرار است هر هفته پنجشنبه ها راس ساعت 21 در بستر فضای مجازی منتشر گردد و بستر انتشار آن نیز در صفحات فعال آینده سازان در شبکه های اجتماعی مختلف اینستاگرام و آپارات و...است که آدرس @ayandehsazaan خواهد بود.

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

طی آیینی به میزبانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سواد آموزی با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به امضای طرفین رسید و مبادله شد.

نشست تبادل تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سالن جلسات سازمان زندان ها با حضور معاونان و مدیران 2 سازمان برگزار گردید.

شاپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در تمام جهان به صفر رساندن بی سوادی مقدور نبوده و نیست لذا ما نیز برنامه ریزی هایمان را در 5 سال آینده برای سرانجام بخشی آن معطوف نموده ایم که نیازمند همکاری و همیاری همه آحاد ملت به خصوص سازمان ها و نهادهای کشور هستیم.

کتاب های درسی دوره سوادآموزی ویژه زندانیان که هر عنوان در شمارگان 20 هزار نسخه به چاپ رسیده است با آغاز هفته سوادآموزی در سراسر کشور توزیع و در زندان ها مورد استفاده نوسوادان زندانی قرار خواهد گرفت.

به دلیل خطا در نوشتن بودجه، سند 2030 در آن وارد شده/ در نسخه کاغذی بودجه ایراد اصلاح شده و اثری از 2030 وجود ندارد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با اخبار شبکه دو در واکنش به وجود موضوع سند 2030 در یکی از صفحات بودجه سال 1400 گفت: من نیز به تازگی از این موضوع آگاه شدم و هیچ دخالتی در این متن نداشتم؛ آموزش و پرورش مکرر اعلام نموده که هیچ نسبتی با سند 2030 ندارد.

وی با بیان اینکه معلوم شده خطایی در این باره انجام شده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه در نسخه کاغذی این موضوع را اصلاح نموده چرا که تمام ردیف های بودجه معین است و در بودجه هیچ چیزی در خصوص اجرای سند 2030 نیامده و نخواهد آمد.

حاجی میرزایی ادامه داد: آن چیزی که به آن استناد می نمایند یک متنی است که مربوط به برنامه ششم توسعه مربوط به سال های گذشته و نسخه اشتباه است، ما در دولت درباره بودجه به گفت وگو نشستیم و در آموزش و پرورش و در سازمان برنامه و بودجه نیز به طور کامل از سند 2030 اعلام برائت می کنیم. البته سازمان برنامه و بودجه نیز قطعاً این موضوع را پیگیری می نماید اگر خللی در کار باشد با افرادی که این خطا را کردند، برخورد می گردد.

نحوه برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی 1400-1399 در تمام دوره ها

خسرو ساکی پیرامون برگزاری امتحانات نیم سال اول تحصیلی 1400-1399 در تمام دوره های تحصیلی اظهار کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه های مربوط دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می گیرد.

ساکی با اشاره به برقراری شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در بعضی از مناطق توضیح داد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی دی ماه در متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، به صورت غیر حضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می گردد. در این صورت، نمره امتحانات سرانجامی به وسیله برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه های مورد تایید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع آوری شده از فعالیت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان در نیم سال اول معین می گردد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اضافه کرد: درصورتی که به تشخیص معلم و تایید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی سرانجامی به صورت برخط (آنلاین) فراهم نباشد، معلم می تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول، برای معین نمره سرانجامی دانش آموزان استفاده کند.

وی گفت: ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه پیروز به کسب نمره قبولی در بعضی از دروس نشده اند و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نیم سال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیرنهایی داوطلبان آزاد و دانش آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، بر اساس تبصره ذیل بند9 مصوب جلسه 977 تاریخ 13 آذرماه 99 شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز مرکز مدیریت بیماری های واگیر، مطابق آیین ها و ضوابط مربوط، در تمام شرایط با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری انجام می گردد.

ساکی با اشاره به عدم پیروزیت بعضی دانش آموزان از سال های قبل ، بیان نمود: دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی که از سال های قبل فارغ التحصیل نشده اند، می توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت نمایند.

برگزاری حضوری امتحانات مشروط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است

محسن حاجی میرزایی در سرانجام جلسه هیات دولت نیز درباره برگزاری امتحانات گفت: در هر منطقه ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف برگزاری آزمون حضوری باشد، آزمون های دانش آموزان به صورت مجازی امتحانات برگزار می گردد. روش های آزمون غیرحضوری هم معین شده و در اختیار مناطق و مدارس قرارگرفته است.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: دو نوع آزمون تکوینی و سرانجامی وجود دارد که در آزمون تکوینی بر اساس ارزیابی معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در سال تحصیلی تعریف می گردد و ارزشیابی سرانجامی هم به این صورت است که در سرانجام هر ترم به صورت امتحان کتبی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1257

به "از چاپ کتب سوادآموزی ویژه زندانیان تا تاکید بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چاپ کتب سوادآموزی ویژه زندانیان تا تاکید بر نبود ردیف اعتباری برای اجرای سند 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید