تور ارزان یونان: استقرار جنگنده های آمریکایی در یونان همزمان با تشدید تنش آنکارا با آتن

به گزارش مجله 90 جعبه، منابع خبری از برگزاری رزمایش هوایی بین نیروی هوایی آمریکا با یونان همزمان با تشدید تنش نظامی بین دو کشورهمسایه ترکیه با یونان خبر دادند.

تور ارزان یونان: استقرار جنگنده های آمریکایی در یونان همزمان با تشدید تنش آنکارا با آتن

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با تحرکات نظامی در منطقه، جنگنده های اف-15 نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه وارد پایگاه هوایی یونان در شهر لاریسا شدند تا رزمایشی را با هدف یاری به امنیت و ثبات منطقه مدیترانه و بالکان برگزار نمایند.

به نوشته وبگاه دیفنس ورلد نت این رزمایش ها در حالی صورت می گیرد که ترکیه پس از تصویب پیمان همکاری دفاعی مجلس یونان با فرانسه، ابراز نگرانی نموده است.

ارتش یونان در بیانیه ای اعلام نموده که این رزمایش شامل ماموریت های دفاع پیشرفته و تاکتیک های هوانوردی تهاجمی، پشتیبانی هوایی، حمله به اهداف در زمین و دریا و پشتیبانی از نیروی دریایی خواهد بود. اینک منطقه مدیترانه شرقی به مرکز تنش یونان با ترکیه بر سر کنترل حریم دریایی مبدل شده است.

بر اساس این گزارش، پیمان راهبردی همکاری نظامی و دفاعی بین یونان و فرانیه شامل سفارش سه ناو ایت. این ناو ها باید از سال 2025 تحویل داده شوند و قرار است تا انتها سال جاری به ارزش 3.5 میلیارد دلار نهایی گردد. در ماه سپتامبر، نیروی هوایی یونان خاطرنشان کرد که می خواهد 6 فروند جنگنده رافال دیگر از فرانسه خریداری و مجموع سفارش را به حدود 30 فروند جنگنده برساند.

ترکیه که سابقه و روابط ناخوشایندی با یونان همسایه خود در ناتو دارد، از این توافق به اسم تهدید نماینده صلح و ثبات منطقه ای انتقاد نموده است. همکاری نزدیک دفاعی بین یونان و ایالات متحده بر نگرانی های آنکارا می افزاید.

یک نشریه یونانی اخیرا در مطلبی به مسابقه تسلیحاتی بین یونان و ترکیه پرداخت و نوشت، حوادث روز های گذشته نزدیک یونان نشان داد که هر لحظه ممکن است یک حادثه در دریای اژه رخ دهد.

روزنامه یونانی ریپورتر نوشت، یک سناریوی جنگی شدید وجود دارد که در آن مسابقه تسلیحاتی ارتش یونان مجهز به ناو های فرانسوی را به جنگ با ترکیه مجهز به زیردریایی های آلمانی سوق می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1746

به "تور ارزان یونان: استقرار جنگنده های آمریکایی در یونان همزمان با تشدید تنش آنکارا با آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: استقرار جنگنده های آمریکایی در یونان همزمان با تشدید تنش آنکارا با آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید