انتقاد آلمان از لغو ممنوعیت مین ضد نفر برای ارتش آمریکا از طرف ترامپ

به گزارش مجله 90 جعبه، برلین انتقاد شدیدی به تصمیم دونالد ترامپ برای لغو ممنوعیت مین ضد نفر برای ارتش آمریکا وارد کرد.

انتقاد آلمان از لغو ممنوعیت مین ضد نفر برای ارتش آمریکا از طرف ترامپ

با تور آلمان بهار از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، برلین انتقاد شدیدی به تصمیم دونالد ترامپ برای لغو محدودیت برای استفاده از مین های ضد نفر وارد کرد.

نیلز آنن، وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان در این باره گفت، تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر نادیده دریافت ممنوعیت مین های ضد نفر یک شکست سخت برای کوشش های طولانی مدت بین المللی برای مردود کردن این سلاح های کشنده است.

وی به ایالات متحده آمریکا توصیه کرد که در این تصمیم خود بازنگری کند.

این مقام وزارت خارجه آلمان همچنین تاکید نمود که کشورها معمولا سال ها بعد از انتها جنگ ها همچنان با عواقب استفاده از مین های ضد نفر مبارزه می نمایند. از این رو آلمان همچنان خود را نسبت به پاکسازی مین ها در بسیاری کشورها متعهد احساس می نماید.

استفان لیبیچ، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون چپ ها در مجلس آلمان هم در واکنش به این تصمیم ترامپ گفته است که مین های ضد نفر حقیقتا در دنیا مردود شده اند، چرا که اغلب همچنان مدتها بعد از انتها جنگ ها بخصوص غیر نظامیان و بچه ها را مجروح نموده یا کشته اند.

الکساندر گراف لامبسدورف، از سیاستمداران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان هم در این باره گفته است که مین های ضد نفر از مخرب ترین سلاح های دنیا هستند. این تصمیم ترامپ نه تنها اساسا نادرست است بلکه یک سیگنال خطرناک به سایر کشورها است. آمریکا باید از این تصمیم فاصله بگیرد.

یورگن تریتن، از سیاستمداران حزب سبز آلمان هم موضع گیری مشابهی داشته و درباره عواقب این تصمیم ترامپ هشدار داده است.

وی لغو ممنوعیت استفاده از این تسلیحات از طرف ترامپ را مجوزی تشویق نماینده به همه جنگ طلبان و جنایتکاران جنگی برای استفاده مجدد از این سلاح غیر قانونی دانسته و ساخت این سلاح کشنده را ساده و ارزان ارزیابی کرد.

این تصمیم ترامپ اولین طرح وی برای عبور از یک خط قرمز نیست. پیش از این هم وی از معاهده منع موشک های هسته ای، توافق هسته ای با ایران و توافق آب و هوای پاریس هم خارج شده بود.

کاخ سفید روز آدینه بیان کرد که به خواست دونالد ترامپ ممنوعیت استفاده از مین های ضدنفر برای نیروهای مسلح ایالات متحده برداشته می گردد .

طبق اطلاعیه کاخ سفید، ارتش آمریکا از این پس می تواند، در شرایطی خاص از مین های ضدنفر پیشرفته ای که از دور قابل کنترل هستند، استفاده کند .

ماری ویرهم، از فعالان دیدبان حقوق بشر اقدام دونالد ترامپ را گامی شرم آور خواند و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور بعدی آمریکا آن را لغو کند .

به ابتکار دولت باراک اوباما استفاده از مین های ضدنفر از سال 2014 ممنوع شده و ارتش آمریکا کاربرد مین های ضدنفر را در سراسر دنیا به استثنای کره جنوبی متوقف نموده بود. در مرز میان کره شمالی و کره جنوبی انبوهی مین کاشته شده است .

دولت ترامپ می گوید که این ممنوعیت، ارتشیان آمریکا را در شرایطی سخت قرار داده بود .

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته است که استفاده از مین های ضدنفر برای عملیات پیروزمندانه ارتش آن کشور ضرورت دارد .

نهادهای صلح دوست و مدافعان حقوق بشر، مین های ضدنفر را پلیدترین سلاح دنیا می دانند که بیشتر مردم غیرنظامی و بی دفاع قربانیان آن هستند. این مین ها حتی پس از انتها جنگ نیز به کشتن و معلول کردن انسان ها، به خصوص بچه ها، ادامه می دهند .

سالانه هزاران نفر، به ویژه از میان افراد خردسال، از انفجار مین جان یا سلامتی خود را از دست می دهند. در افغانستان، یمن، آنگولا، کامبوج، لائوس و عراق افراد بی شماری قربانی این سلاح مخوف شده اند .

کاشتن مین های ضدنفر آسان و کم خرج اما برچیدن و خنثی کردن آنها سخت و خطرناک است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 620

به "انتقاد آلمان از لغو ممنوعیت مین ضد نفر برای ارتش آمریکا از طرف ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد آلمان از لغو ممنوعیت مین ضد نفر برای ارتش آمریکا از طرف ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید