انتقاد حزب کارگر انگلیس از رشد فزاینده آزار و اذیت و خشونت های داخلی

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: یک مقام ارشد حزب کارگر انگلیس ضمن انتقاد از رشد فزاینده آزار و اذیت و خشونت های اجتماعی در این کشور خواهان حمایت دولت از قربانیان خشونت های داخلی شد.

انتقاد حزب کارگر انگلیس از رشد فزاینده آزار و اذیت و خشونت های داخلی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ ایوته کوپر وزیر کشور سایه انگلیس از حزب کارگر نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش استفاده مکرر و متوالی از قطعنامه های اجتماعی برای حل و فصل پرونده های مربوط به خشونت و آزار و اذیت در انگلیس به جای ارجاع این پرونده ها به دادگاه اعلام نموده است.

بر اساس این گزارش وی قول داده است تا حزب کارگر انگلیس جلوی استفاده مکرر از قطعنامه ها و بیانیه های اجتماعی برای حل و فصل پرونده های آزار و اذیت و خشونت را بگیرد. قطعنامه های اجتماعی شامل عذرخواهی و پرداخت غرامت و خسارت در موارد خشونت داخلی است و مانع از ارجاع این پرونده ها به دادگاه می گردد.

وزارت کشور انگلیس اعلام نموده است که استفاده از این قطعنامه ها در موارد جرائم جدی و سنگین غیر قابل قبول است. اطلاعات جمع آوری شده توسط حزب کارگر از 15 نیروی پلیس نشان می دهد که در سال 2013 میلادی در بیش از 3305 مورد خشونت داخلی از قطعنامه های اجتماعی استفاده شده است. این رقم در سال 2009 میلادی تنها به 1337 مورد رسیده بود.

قطعنامه های اجتماعی معمولا توسط پلیس انگلیس در مورد جرمهای سبک و نه چندان جدی استفاده می گردد و توافقی غیر رسمی بین طرفهای دعوا به شمار می رود و اجازه نمی دهد تا این پرونده ها به دادگاه ارجاع گردد.

انجمن افسران پلیس انگلیس نیز اعلام نموده است که استفاده از این قطعنامه های اجتماعی تنها در مواردی مثل سرقت های کوچک و رفتارهای ضد اجتماعی ممکن است.

کوپر بر این باور است که استفاده از این قطعنامه های اجتماعی بسیار موثر است ولی این قطعنامه ها نباید در موارد خشونت داخلی و خشونت های جدی استفاده گردد. وی دولت انگلیس را در این خصوص متهم می نماید و معتقد است که دولت لندن خشونت علیه زنان را جدی نگرفته است.

وی می گوید: خشونت داخلی یک جرم جدی قطعی است. 2 زن در یک هفته توسط همسرانشان به قتل می رسند و 750 هزار کودک در شرایطی بزرگ می شوند که شاهد خشونت داخلی در خانه هستند. پلیس تنها به دنبال جلب رضایت طرف های دعوا با یک عذرخواهی ساده است ولی این مساله موجب تشدید خشونت می گردد. این دلیل آن است که حزب کارگر متعهد به ممنوعیت استفاده از قطعنامه های اجتماعی در موارد خشونتهای داخلی و خشونت های جنسی است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 368

به "انتقاد حزب کارگر انگلیس از رشد فزاینده آزار و اذیت و خشونت های داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد حزب کارگر انگلیس از رشد فزاینده آزار و اذیت و خشونت های داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید