ایران دروازه انتقال کالاها و خدمات هند به آسیای میانه و افغانستان

به گزارش مجله 90 جعبه، سرکنسول ایران در مومبای (بمبئی)، ایران را دروازه ای برای انتقال کالاها و خدمات هند به کشورهای آسیای میانه، روسیه و افغانستان برشمرد و گفت: هند نباید به ایران تنها به عنوان یک شریک تجاری بنگرد.

ایران دروازه انتقال کالاها و خدمات هند به آسیای میانه و افغانستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سمینار فرصت های تجاری در منطقه خاورمیانه با حضور جمعی از تجار و سرمایه گذاران هندی روز شنبه 31 شهریور برابر با (21 سپتامبر 2019) در هتل سایاجی واقع در شهر کولهاپور هند برگزار گردید.

در این کنفرانس سرکنسول کشورهای جمهوری اسلامی ایران، اتیوپی و افغانستان به همراه کارشناسان بخش مالی نمایندگی های مزبور حضور داشتند.

ابوالفضل علیخانی سرکنسول ایران در شهر مومبای (بمبئی) طی سخنانی به روابط دیرینه و تاریخی ایران باستان و تمدن های مختلف منجمله هند و روابط تجاری دو کشور اشاره و بر استفاده از فرصت های طلایی فعلی توسط تجار و سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی هند در بخش های مختلف مالی ایران اعم از حوزه های انرژی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری تأکید کرد.

علیخانی اقدام دو طرف در انجام طرح های مشترک زیربنایی و صنعتی با بهره برداری از امکانات و تسهیلات ویژه بندر و منطقه آزاد چابهار را ضروری خواند و همکاری در چارچوب همکاری های چند جانبه منطقه ای را مهم برشمرد.

وی با توجه به محدودیت های فعلی، استفاده از مبادلات تهاتری را به عنوان راهکاری برای توسعه روابط تجاری دو طرف و خنثی کردن تحریم های ظالمانه و خودسرانه آمریکا علیه مردم ایران برشمرد و خواهان پیگیری بیشتر تجار هندی از مسؤولان و مقامات دولتی هند برای عدم پیروی از تحریم های آمریکا شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی در مومبای اظهار داشت: به رغم تحریم خودسرانه یک کشور علیه مردم ما، جمهوری اسلامی ایران به اهداف اقتصاد مقاومتی نائل خواهد شد و هند نباید به ایران تنها به عنوان یک شریک تجاری بنگرد، بلکه ایران می تواند دروازه بالقوه ای برای نقل و انتقال کالاها و خدمات هند به کشورهای آسیای میانه، روسیه، افغانستان و حتی به کشورهایی از قبیل سوریه و عراق با استفاده از مزیت بندر چابهار باشد.

علیخانی، آمادگی کامل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مومبای به منظور ارائه تسهیلات کنسولی از جمله صدور ویزا فوری و بلندمدت برای تجار هندی را اعلام نمود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای ضمن شرکت در این سمینار از دانشگاه اس .جی .یو در شهر کولهاپور بازدید و در ملاقات با مسؤولان دانشگاه در مورد ایجاد کرسی زبان فارسی و مبادله دانشجو در رشته های مورد علاقه تبادل نظر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 243

به "ایران دروازه انتقال کالاها و خدمات هند به آسیای میانه و افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران دروازه انتقال کالاها و خدمات هند به آسیای میانه و افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید