بولتون: آمریکا آماده تحریم سایر کشورها به دلیل حمایت از مادورو است

به گزارش مجله 90 جعبه، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر این باور است که واشنگتن آماده اعمال تحریم ها علیه هر شرکت بین المللی است که به همکاری تجاری و مالی با دولت فعلی ونزوئلا ادامه دهد.

بولتون: آمریکا آماده تحریم سایر کشورها به دلیل حمایت از مادورو است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده آماده است تا علیه هر شرکت بین المللی که به همکاری تجاری خود با نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ادامه دهد، تحریمهایی را وضع کند.

وی در اظهاراتش در شهر لیما پایتخت پرو اضافه نمود: اقدامات قاطع و شدید بین المللی ضروری است تا روند انتقال قدرت در ونزوئلا تسریع گردد.

از زمان شروع بحران سیاسی و مالی ونزوئلا بیش از 4 میلیون نفر این کشور را ترک نموده اند.

بولتون گفت: ما در حال ارسال سیگنال برای طرف های سوم هستیم که می خواهند به همکاری تجاری و مالی با رژیم مادورو ادامه دهند، کاملاً محتاط و مراقب باشید.

اظهارات بولتون یک روز پس از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی، کلیه اموال و دارایی های دولت ونزوئلا در خاک ایالات متحده را توقیف نموده است.

این در شرایطی است که خورخه آریازا وزیر خارجه ونزوئلا نیز در واکنش به فرمان اجرایی ترامپ گفت: همه گزینه ها روی میز است.

ساموئل مونکادا نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا در این مسئله دخالت کند.

وی گفت: این یک اقدام جنگی از سوی ایالات متحده علیه ونزوئلا است. ونزوئلا تهدیدی علیه هیچ کسی نیست و آمریکا در حال شکل دادن این تجاوز برای تسلط بر منابع نفتی ونزوئلا است.

یک منبع مطلع دولت پرو نیز که نامش فاش نشده است، گفت: بولتون در یک نشست خصوصی تأکید نموده است که تأثیر اقدام اخیر ترامپ علیه ونزوئلا 3 برابر بیشتر از تحریم های فعلی خواهد بود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 132

به "بولتون: آمریکا آماده تحریم سایر کشورها به دلیل حمایت از مادورو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: آمریکا آماده تحریم سایر کشورها به دلیل حمایت از مادورو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید