تجمع بچه ها یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم گوترش

به گزارش مجله 90 جعبه، شماری از بچه ها یمن، امروز مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم اخیر دبیرکل این سازمان در نادیده گرفتن عامل اصلی کشتار و محرومیت بچه ها یمنی، تجمع می کنند.

تجمع بچه ها یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم گوترش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امروز (چهارشنبه - 30 ژوئن)، شماری از بچه ها یمنی، مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان در قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست ناقضان حقوق بچه ها و عدم اتخاذ چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی، تجمع می کنند.

به نوشته پایگاه خبری 26 سپتامبر، در این تجمع اعتراضی قرار است یک نمایشگاه از نقاشی های بچه ها یمنی که کودکی خود را به دست آمریکا و اهمال سازمان ملل از دست داده اند؛ در مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء برگزار شود.

سه شنبه هفته پیش هم جمعی از بچه ها یمن، با برپایی راهپیمایی در صنعاء، در محکومیت جانبداری های سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودی علیه این سازمان بیانیه ای صادر کردند.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، بچه ها یمن در بیانیه مذکور اعلام کردند: ما شتاب سازمان ملل به سوی پول [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و پافشاری بر مجرم انگاشتن مظلوم و تبرئه ظالم و همچنین چشم پوشی این سازمان از ظالمان و همدستی با آنان را محکوم می کنیم (جزئیات بیشتر).

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری های سازمان ملل، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، توسعه قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1644

به "تجمع بچه ها یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم گوترش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع بچه ها یمنی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به تصمیم گوترش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید