تخت هست، بیمار نیست ، تخت های خالی در بیمارستان های ویژه کروناویروس در چین

به گزارش مجله 90 جعبه، چهار روز پس از افتتاح یکی از بزرگ ترین بیمارستان های چین برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، فقط 90 تخت از 1600 تخت موجود در آن پر شده است.

تخت هست، بیمار نیست ، تخت های خالی در بیمارستان های ویژه کروناویروس در چین

با تور چین ارزان تابستان 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، دولت چین با نمایش ساختن یک بیمارستان بزرگ در کمتر از دو هفته برای میزبانی از بیماران مبتلا به کروناویروس در ووهان، جهان را شگفتزده کرد اما تصاویر تخت های خالی این بیمارستان چند روز پس از افتتاح همه را غافلگیر نموده است. این در حالی است که لحظه به لحظه بر تعداد مبتلایان به کرونا و آمار قربانیان این ویروس مرگبار در چین افزوده می گردد اما کسی نیست بگوید چرا بیماران به بیمارستان منتقل نمی شوند.

از سوی دیگر، بیمارستان هوشنشان هم با داشتن بیش از هزار تخت همچنان چشم انتظار پذیرش بیماران مبتلا به کروناست و بعید است تمام تخت های آن به این زودی ها پر گردد. چین که یکی از ارتش های بزرگ جهان را دارد، فعلا از امکانات ارتش برای درمان بیماران استفاده ننموده و همین بر ابهام ماجرا می افزاید. چرا ارتش چین تا امروز بیمارستان های صحرایی را برای یاری به وزارت بهداشت این کشور راه اندازی ننموده است؟

کارشناسان معتقدند دولت چین با ساختن یک بیمارستان بزرگ در کمتر از 10 روز چشم جهان را خیره کرد تا حواس مردم از اوضاع بحرانی بیماران مبتلا به کرونا به توان لجستیکی این کشور معطوف گردد؛ باوری که با افزایش لحظه به لحظه تعداد بیماران و قربانیان به نظر می رسد درست باشد.

آیا چینی ها بیش از آنکه نگران افزایش آمار مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا باشند، نگران بازتاب بیرونی قدرت خود هستند؟ شاید تا چند هفته آینده بتوان پاسخی دقیق تر به این پرسش کلیدی داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 557

به "تخت هست، بیمار نیست ، تخت های خالی در بیمارستان های ویژه کروناویروس در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت هست، بیمار نیست ، تخت های خالی در بیمارستان های ویژه کروناویروس در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید