ترکیه به رغم تهدید اروپا حفاری در شرق قبرس را شروع کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه امروز آدینه 24 آبان اظهار داشت فاتح، کشتی حفاری نفت و گاز این کشور عملیات خود را از روز سه شنبه در جنوب دماغه قارپوز شروع نموده است.

ترکیه به رغم تهدید اروپا حفاری در شرق قبرس را شروع کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ترکیه پیش از این عملیات حفاری نفتی در غرب جزیره قبرس را نیز با کشتی یاووز شروع نموده بود.

دولت ترکیه در حالی شروع عملیات حفاری خود را اعلام می نماید که اتحادیه اروپا در خصوص این عملیات غیرقانونی در آب های قبرس هشدار داده و این کشور را تهدید به تحریم نموده است. مقام های اروپایی روز دوشنبه گذشته در بروکسل، پایتخت بلژیک اعلام کردند که با مشخص یک چارچوب قانونی برای هدف قراردادن افراد مرتبط با این اقدام در ترکیه گامی جدید را برای مجازات آنکارا برداشته اند.

معاون رئیس جمهوری ترکیه روز آدینه در خصوص سیاست اتحادیه اروپا گفت: طرح تحریم ترکیه از سوی اتحادیه اروپا به بهانه فعالیت های حفاری و اکتشاف نفت در مدیترانه شرقی بی معنی است.

ترکیه که پیش از عملیات کشتی فاتح، حفاری نفتی در غرب جزیره قبرس را نیز با کشتی یاووز شروع نموده بود، روز دوشنبه گذشته هم در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا گفته بود که از در برابر اروپا عقب نشینی ننموده و به عملیات خود در شرق مدیترانه ادامه می دهد زیرا منطقه نفتی جدید را جزیی از قلمرو خود می داند.

کشف ذخایر تازه گاز و نفت در سواحل شرقی مدیترانه اخیرا سبب بروز مناقشه میان قبرس به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ترکیه ای شده است که بخش شمالی این جزیره را در کنترل دارد.

ترکیه به رغم روابط رو به کاهشی که با اروپا دارد، همچنان به طور رسمی خواهان پیوستن به اتحادیه اروپاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 383

به "ترکیه به رغم تهدید اروپا حفاری در شرق قبرس را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به رغم تهدید اروپا حفاری در شرق قبرس را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید