تعرفه برق 75 درصدِ مشترکان بدون تغییر ماند

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - معاون دفتر خدمات مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت مصرف برق 75 درصد از مشترکان در سطح الگو یا پایین تر از آن است بنابراین مشمول افزایش تعرفه ها نشده اند.

تعرفه برق 75 درصدِ مشترکان بدون تغییر ماند

به گزارش پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، شقایق یوسفی افزود: مشترکانی که میزان مصرف آنها معادل الگوی مشخص شده و یا کمتر از آن باشد مشمول افزایش قیمت نخواهند شد، این افزایش قیمت برایی مشترکان پرمصرف که سهم بیشتری از یارانه ها دارند مشخص شده، تا قیمت برق را به نرخ نزدیک به واقعیت پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در کل کشور 5 منطقه آب و هوایی از معمولی تا گرمسیری مشخص شده است که براین اساس بیشتر منطقه ها ایران مانند شهرهای تهران، شیراز، تبریز در منطقه ها معمولی قرار گرفته اند و منطقه های که دمای آنها بالاتر یا رطوبت بالاتری را دارند مانند بوشهر و هرمزگان در منطقه ها گرمسیری با درجه بندی مشخص مشخص شده اند.

این مقام مسوول گفت: این دسته بندی اقلیمی مصرف متفاوتی در فصل های گرم سال دارد به همین منظور برای اجرای عدالت میان مشترکان این دسته بندی مشخص شد به طوریکه الگوی مصرف مشترکان بسته به موقعیت جغرافیایی متفاوت خواهد بود به عنوان مثال الگوی مصرف در منطقه های با رطوبت و گرمای بالا مانند هرمزگان خوزستان تا سه هزار کیلووات ساعت نیز مشخص می شود.

یوسفی افزود: الگوی مصرف برق در فصل سرد در همه منطقه ها 200 کیلووات ساعت است و نیز الگوی مصرف در منطقه ها گرمسیری از ابتدای فروردین ماه تغییر می کند و متناسب با منظقه جغرافیایی افزایش می یابد تا آسایش مشترکان در استفاده از برق تامین شود.

وی بیان کرد: با بررسی های اجرا شده از طریق کارشناسان صنعت برق برای منطقه ها عادی، میزان مصرف 200 کیلووات ساعت در ماه مشخص شد که این عدد با احتساب مصرف برق در بخش روشنایی، تجهیزات الکترونیکی و جلوگیری از اختلال در آسایش مشترکان برای شهرهایی مانند تهران، شیراز و تبریز مشخص شده است.

معاون دفتر خدمات مشترکان توانیر افزود: استفاده از لامپ های کم مصرف و تجهیزات با بازدهی بالا در کنار استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی و ظرفشویی برای شستشوی لباس و ظروف در مدیریت مصرف برق تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1929

به "تعرفه برق 75 درصدِ مشترکان بدون تغییر ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه برق 75 درصدِ مشترکان بدون تغییر ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید