تعطیلی کارخانه فراوری ماسک هلال احمر در سکوت خبری ، می خواهیم دوباره ماسک فراوری کنیم

به گزارش مجله 90 جعبه، در حالی که کارخانه فراوری ماسک نانو هلال احمر مدتی است در سکوت خبری تعطیل شده، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران از کوشش برای احیای این کارخانه و فراوری دوباره ماسک نانو اطلاع داد.

تعطیلی کارخانه فراوری ماسک هلال احمر در سکوت خبری ، می خواهیم دوباره ماسک فراوری کنیم

جهت دریافت خدمات اجرای درخت مناسب پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، حدود 5 سال پیش بود که کارخانه فراوری ماسک نانو هلال احمر با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری رسید. هدف از راه اندازی این کارخانه، تامین ماسک مورد احتیاج هلال احمر برای توزیع میان مردم حادثه دیده در حوادثی مانند پدیده گرد و غبار خوزستان و وزش بادهای 100 روزه سیستان و بلوچستان بود.

فراوریات این کارخانه توسط امدادگران هلال احمر میان مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان توزیع می شد تا آنها در شرایط اضطرار بتوانند به یاری ماسک نانو از ریه های خود محافظت نمایند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و احتیاج مبرم به ماسک، رسانه ها به سراغ مسئولان هلال احمر رفتند تا از میزان فراوری و انبار ماسک توسط این جمعیت اطلاع کسب نمایند اما در کمال تعجب متوجه شدند این کارخانه مدتی است که در سکوت کامل خبری تعطیل شده است.

این تعطیلی آنقدر بی صدا انجام شد که وقتی از یکی از مدیران روابط عمومی جمعیت هلال احمر در این زمینه سوال پرسیدیم، در پاسخ گفت: هلال احمر هیچوقت فراوری نماینده ماسک نبوده و هیچوقت هم تکنولوژی فراوری ماسک نانو نداشته است.

این درحالی بود که سایت جمعیت هلال احمر حدود 6 ماه پیش در چند خبر به نقل از رئیس سازمان امداد و نجات از توزیع ماسک های نانو فراوری هلال احمر میان مردم اطلاع داده بود.

با این حال موضوع را از محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران پیگیری کردیم که او از کوشش هلال احمر برای احیای این کارخانه اطلاع داد.

پیروی اظهار کرد: قرار است خط فراوری ماسک نانو، توسط جمعیت هلال احمر مانند سال های گذشته راه اندازی گردد.

وی با بیان اینکه دستگاه های کارخانه خط فراوری ماسک هلال احمر با یاری بخش خصوصی تهیه شده بود، گفت: هم اکنون شرکت نساجی و شرکت سها که وابسته به هلال احمر هستند، می خواهند ماسک فراوری نمایند و امیدواریم که کار ساخت فراوری ماسک توسط جمعیت هلال احمر از اواخر هفته جاری شروع گردد.

  • ماسک نداریم، لطفاً سؤال نکنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 632

به "تعطیلی کارخانه فراوری ماسک هلال احمر در سکوت خبری ، می خواهیم دوباره ماسک فراوری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی کارخانه فراوری ماسک هلال احمر در سکوت خبری ، می خواهیم دوباره ماسک فراوری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید