تقدیر مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم از فعالیت های دانشگاه کردستان در سال 1399 خبرنگاران

به گزارش مجله 90 جعبه، معاون همکاری های علمی و سازمان های تخصصی مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزات عتف طی نامه های جداگانه ای از فعالیت های بین المللی دانشگاه کردستان در سال 1399در حوزه برنامه تبادل استاد و کارمند و دانشجو تقدیر کرد.

تقدیر مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم از فعالیت های دانشگاه کردستان در سال 1399 خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عبدالحمید علیزاده، معاون همکاری های علمی و سازمان های تخصصی مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزات علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه های جداگانه ای از فعالیت های بین المللی دانشگاه کردستان در سال 1399 در حوزه برنامه تبادل استاد و کارمند و دانشجو با بعضی از دانشگاه های اروپایی، برگزاری مدرسه های زمستانی و تابستانی و ارتقای قابل توجه صندلی دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی تقدیر کرد.

در این نامه آمده است:

برنامه تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های ایرانی و دیگر دانشگاه های معتبر دنیا همیشه از سیاست های قابل توجه مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت عتف بوده است و تداوم و گسترش این امر سبب انتقال دانش نوین به کشور خواهد شد.

دانشگاه کردستان از سال 1397 و پس از پیگیری های مکرر و ارتباط با دانشگاه های اروپایی، برنامه تبادل دانشجو و استاد را راه اندازی کرده، که تا به امروز پیروز به اعزام 35 دانشجو به دانشگاه های طرف قرارداد شده است. در بهمن ماه امسال، و پس از موافقت دانشگاه های اروپایی، 15 دانشجوی دانشگاه کردستان به دانشگاه های خاین اسپانیا، اف اچ یوانیوم اتریش و ICD فرانسه در قالب برنامه تبادل دانشجو و تحت برنامه اروپایی اراسموس پلاس و گرنت اتریشی ارنست ماخ برای یک ترم تحصیلی اعزام شدند.

همچنین، برای اعزام 7 استاد و 3 کارمند به دانشگاه های اروپایی گرنت های لازم اخذ شده است که بدلیل شیوع ویروس کرونا اجرای این برنامه ها به تعویق افتاده است. همچنین، این دانشگاه در سال های اخیر با بروز رسانی پروفایل های خود در نظام های رتبه بندی و دیتا بیس های بین المللی و همچنین ارسال و ثبت داده های مورد احتیاج توانسته است صندلی مناسبی در سیستم های رنکینگ کسب نماید، که از آن جمله می توان به رتبه 800-601 دانشگاه های دنیا، رتبه 300-251 در بین دانشگاه های جوان دنیا، رتبه 250-201 در بین دانشگاه های آسیایی در نظام رتبه بندی تایمز، پیروزیت چشمگیر در رتبه بندی موضوعی تایمز 2021، حضور در بین 20 دانشگاه ایرانی در سیستم رتبه بندی یومالتی رنک، کسب رتبه 11 دانشگاه های جامع کشور در اولین حضور دانشگاه کردستان در رتبه بندی دنیای ISC و ارتقای بیش از 500 پله ای در سیستم رتبه بندی وبومتریک در سه سال اخیر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1457

به "تقدیر مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم از فعالیت های دانشگاه کردستان در سال 1399 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم از فعالیت های دانشگاه کردستان در سال 1399 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید