تمرینات سالانه نیروی هوایی فنلاند در سایه اقدامات احتیاطی کرونا

به گزارش مجله 90 جعبه، هزاران نفر از پرسنل نظامی در تمرین روسکا 20 نیروی هوایی فنلاند که به عنوان رویداد برجسته سال جاری در نظر گرفته می گردد، شرکت می نمایند.

تمرینات سالانه نیروی هوایی فنلاند در سایه اقدامات احتیاطی کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این تمرینات که یک هفته به طول می انجامد و 6 اکتبر (15 مهر) به خاتمه می رسد، با قصد آزمایش و افزایش آمادگی نیروی هوایی، ارائه آموزش برای اعضای فعال، سربازان وظیفه و نیروهای ذخیره انجام می گردد.

سرهنگ یوها-پکا کرانن، فرمانده این تمرینات در بیانیه ای اظهار کرد: روسکا 20 آمادگی بالای نیروی هوایی در حفاظت از تمامیت حریم هوایی فنلاند و حفظ ایمنی عملنمودهای حیاتی جامعه ما در یک رویه شبانه روزی در تمام شرایط را به نمایش می گذارد. پرسنل فعال، سربازان وظیفه و سربازان ذخیره در وظایف شرایط اضطراری خود، مطابق با مفهوم نبرد سیار نیروی هوایی عمل می نمایند.

در مجموع، بیش از 60 هواپیما و نزدیک به 5 هزار نفر پرسنل، شامل تقریباً 2 هزار و 500 سرباز ذخیره در این تمرین که در بیشتر نقاط فنلاند انجام می گردد و پایگاه هایی در شهرداری های رووانیمی، ییواسکیلا، اولو، کایانی و هالی را درگیر نموده است، شرکت می نمایند. مطابق با سنت، نیروی هوایی سوئد نیز در عظیم ترین تمرینات سال نیروی هوایی فنلاند حضور پیدا می نماید.

بیشتر این 60 هواپیما جنگنده های چندکاره هورنت F/A-18 هستند، اما جنگنده های چندکاره ساپ 39 گریپن و هواپیماهای هوابرد هشدار زودهنگام و کنترل (AEW&C) نیز در این تمرینات شرکت خواهند کرد.

این تمرینات، به منظور نمایش مأموریت های پروازی سطح پایین و پروازهای ماوراء صوت هورنت F/A-18 انجام می گردد.

ارتش فنلاند تمرینات معمول خود را با اپیدمی جاری کووید 19 تطابق داده است.

کرانن اظهار کرد: در حین تمرینات، ما محدودیت های ملی، منطقه ای و محلی کووید 19 را در نظر می گیریم. نیروی هوایی فنلاند، تحول شرایط کووید 19 را دنبال می نماید و ما آماده ایم تا در صورت لزوم، طی مدت زمان کوتاهی مقدمات تمرین را اصلاح کنیم.

وی تأکید کرد: در حالی که تمرینات با آتش زنده مانند روسکا، از اهمیت بالایی برای آزمایش مهارت ها و آمادگی نیروها برخوردار است، سلامت و امنیت یک اولویت هستند.

فشرده ترین بخش این تمرینات، از 2 تا 6 اکتبر (11 تا 15 مهر) انجام می گردد و فرودگاه های بیشتری را به کار می گیرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1144

به "تمرینات سالانه نیروی هوایی فنلاند در سایه اقدامات احتیاطی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرینات سالانه نیروی هوایی فنلاند در سایه اقدامات احتیاطی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید