تنش در دریای چین جنوبی عامل مذاکرات دفاعی آمریکا و استرالیا

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به استرالیا و مصاحبه با محور افزایش همکاری های امنیتی، دفاعی و سایبری به دنبال حفظ کنترل و نظارت بر تحولات دریای چین جنوبی است.

تنش در دریای چین جنوبی عامل مذاکرات دفاعی آمریکا و استرالیا

با ارزانترین تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) بیان کرد که این کشوربا هدف برخورد با اقدامات تنش زا دریای چین جنوبی را زیر نظر خواهد داشت. این بیانیه یک روز پس از مقاومت چین در برابر فشارهای آمریکا در اجلاس آسه آن منتشر شد.

این اتفاق درحالی افتاده است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا و چاک هیگل، وزیر دفاع با هدف مذاکره با مقامات استرالیایی درباره افزایش همکاری امنیتی سایبری و دفاعی وارد سیدنی شده اند.

هیگل در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که مذاکرات شامل گفتگوها درباره همکاری در موضوع دفاع بالستیک، امنیت سایبری و دریایی خواهد بود. وزرای دفاع دو کشور توافقنامه ای را به امضا خواهند رساند که باراک اوباما و تونی ابوت پیش از این درباره استقرار تفنگداران دریایی در استرالیا برای انجام رزمایش های مشترک و آموزش در مناطقی که دچار بلایا شده اند به تفاهم رسیدند.

وزیر دفاع آمریکا دراین باره گفت: توافق اخیر باعث افزایش همکاری های منطقه ای در منطقه آسیاپاسیفیک با کشورهای عضو آسه آن و همکاری سه جانبه ما با ژاپن خواهد شد. ما منافعی در این منطقه داریم و به حفظ این منافع ادامه می دهیم. ما یک قدرت در منطقه پاسیفیک هستیم. وی در ادامه تاکید نمود که آمریکا به شدت به حفظ توازن در منطقه متعهد است.

طبق این توافق حدود 1150 تفنگدار دریایی در منطقه داروین استرالیا استقرار می یابند و امکان افزایش این تعداد به 2500 نفر نیز وجود دارد. این نیروها به تنش های منطقه ای و درخواست یاری های بشردوستانه تا سال 2017 رسیدگی خواهند کرد.

ع1

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 334

به "تنش در دریای چین جنوبی عامل مذاکرات دفاعی آمریکا و استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در دریای چین جنوبی عامل مذاکرات دفاعی آمریکا و استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید