توکیو سیاست خود در قبال منطقه دفاعی هوایی چین را تغییر نمی دهد

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: رئیس وزرای کابینه ژاپن تاکید نمود، سیاست دولت ژاپن در عدم اعلام برنامه های پروازهای هواپیماهای تجاری بر فراز دریای شرق چین به مقام های پکن هیچ تغییری نکرده است.

توکیو سیاست خود در قبال منطقه دفاعی هوایی چین را تغییر نمی دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ یوشیهیده سوگا رئیس وزرای کابینه ژاپن توضیح داد، هواپیماهای ژاپنی برنامه پروازی خود در منطقه دفاعی هوایی چین را به اطلاع مقام های پکن نمی رسانند و توکیو هیچ تصمیمی برای تغییر این سیاست ندارد.

بر اساس این گزارش تصمیم اخیر وزارت دفاع چین مبنی بر ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین با واکنش منفی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روبرو شده است. هواپیماهای این سه کشور بدون توجه به قوانین جدید چین بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. چین از کلیه هواپیماهای عبوری از این منطقه خواسته است تا ضمن اعلام هویت کامل برنامه پروازی خود را به مقام های پکن اطلاع دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت ژاپن میخواهد در سیاست خود در قبال منطقه دفاعی هوایی چین تجدیدنظر کند، گفت، موضع ما تغییر نخواهد کرد. دولت ژاپن از کلیه شرکت های هواپیمایی این کشور خواسته است تا برنامه های پروازی خود را در اختیار مقام های چینی قرار ندهند.

این اقدام چین موجب افزایش تنش در منطقه شده است. تنش در روابط چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرق چین به شدت افزایش یافته است.دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اشاره ای به نوع هواپیماهای ارتش آمریکا ننموده است. نیکولاس برنز معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا در سال های 2005 تا 2008 نیز در این باره گفت، این مساله اهمیت زیادی دارد که آمریکا با این اقدامات خود به چین نشان دهد که به تعهدات خود در منطقه شامل پیمان دفاعی با ژاپن پایبند است.

یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا میخواهد طی هفته آینده به چین، ژاپن و کره جنوبی سفر کند. مهمترین هدف از انجام این سفر کوشش آمریکا برای کاهش تنش در روابط چین و ژاپن اعلام شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 235

به "توکیو سیاست خود در قبال منطقه دفاعی هوایی چین را تغییر نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو سیاست خود در قبال منطقه دفاعی هوایی چین را تغییر نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید