جدیدترین اخبار کرونایی از گوشه و کنار اروپا، کوشش برای کاهش وحشت شهروندان

به گزارش مجله 90 جعبه، در حالی که ویروس کرونا به سرعت به بخش های مختلف اروپا نفوذ نموده و این مناطق را درگیر می نماید، مقامات اروپایی کوشش می نمایند در اظهارات مختلفی ترس و وحشت ناشی از شیوع این بیماری را کاهش دهند.

جدیدترین اخبار کرونایی از گوشه و کنار اروپا، کوشش برای کاهش وحشت شهروندان

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اخبار و گزارش های مربوط به شیوع ویروس کرونا همچنان محور موضوعات مهم رسانه های اروپایی است.

مقامات اروپایی همچنان برنامه ها و اقداماتی را به منظور مقابله با عواقب مالی، اجتماعی و سلامتی این ویروس در دستور کار قرار می دهند.

به همین دلیل اولاف شولتز، وزیر اقتصاد آلمان اعلام نموده است که به اندازه کافی ابزار لازم برای مقابله با عواقب مالی شیوع این ویروس در آلمان وجود دارد.

وی در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان گفته است: اگر شرایط ایجاب کند که از چنین ابزاری استفاده کنیم ما برنامه های مالی برای این منظور را ارائه می دهیم.

همچنین خبرها حاکی از این است که حدود صد نفر از ساکنان منطقه ای در حوالی هاینزبرگ آلمان در روز یکشنبه به قرنطینه خانگی خود به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به ویروس کرونا سرانجام دادند.

افرادی که علائم احتمالی این ویروس را دارند باید همچنان در خانه بمانند و تلفنی با پزشک خود در ارتباط باشند.

اولین مورد کرونا در ارمنستان هم گزارش شده است. دولت ارمنستان قرنطینه کردن افراد مرتبط با فرد مبتلا را در دستور کار قرار داده است.

در این شرایط هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان انتظار سرانجام سریع فرایند گسترش و شیوع بیماری کرونا در کشورش را ندارد.

وی در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان اظهار داشته است که انتظار دارد واکسن این بیماری تا سرانجام امسال میلادی در دسترس قرار گیرد.

وی تاکید نمود: تا آن موقع باید با ابزارهای کلاسیک با این ویروس مقابله کنیم. ما باید زنجیره های سرایت این بیماری را به طور مداوم قطع کنیم.

زیهوفر همچنین قرنطینه مناطق و یا شهرها برای جلوگیری از شیوع لین بیماری را رد ننموده و گفت: این سناریو آخرین ابزار است. وی دست ندادن در این اوضاع را نشانه بی ادبی ندانسته و درخواست کرد که برای مقابله با این ویروس به این مسئله توجه گردد و تاکید نمود که خود او شخصا این راه چاره را مد نظر قرار داده است.

آرمین لاشت نخست وزیر ایالت نورراین- وست فالن و از نامزدهای ریاست حزب دموکرات مسیحی هم درباره وحشت داشتن از این اوضاع هشدار داده و تاکید نمود که اگر اعصاب خود را بهم بریزیم مسائل دیگر رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: بنابراین برای هر بحرانی باید آرامش خود را حفظ کنیم. وی تاکید نمود که او خود شخصا هیچ ترسی از مبتلا شدن به این بیماری ندارد. لاشت تاکید نمود که ملاقات با افراد و رفتن به نشست ها ضرورت کار او است. این مقام آلمانی گفت: من نمی توانم و نمی خواهم هفته های طولانی از انسان ها دور باشم.

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که از هر سه شهفرایند آلمانی یک نفر به دلیل ویروس کرونا از رفتن به سفر انصراف می دهد. این نظر سنجی که از طرف نشریه بیلد آلمان صورت گرفته است نشان می دهد که 35 درصد با این مسئله موافق و و 62 درصد هم مخالف این راه چارههستند.

17 درصد هم گفته اند که گسترش این ویروس تاثیراتی بر زندگی شخصی آن ها داشته است. 22 درصد هم گفتند که از ابتلا به این ویروس می ترسند.

دولت یونان هم از 3 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در یونان به 7 نفر افزایش یافت. رسانه های یونانی با استناد به اطلاعات وزارت بهداشت اعلام نموده اند که هیچ یک از مبتلایان به این ویروس در یونان در معرض خطر قرار ندارند.

در ایرلند هم یک مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که فرد مبتلا اخیرا سفری به شمال ایتالیا داشته است.

در لوکزامبورگ هم اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. فرد بیمار مردی است که اخیرا به ایتالیا سفر نموده است.

در ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان هم دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

در ایتالیا هم که کانون شیوع ویروس کرونا است تست کرونای یک بازیکن فوتبال مثبت اعلام شده است. این بازیکن تحت نظر بوده و در قرنطینه به سر می برد. پیش از این هم سه بازیکن فوتبال و یک کارمند این باشگاه به این ویروس مبتلا شده بود. در ایتالیا تا به حال بیش از 1100 نفر به این ویروس مبتلا شده اند و شمار کسانی که جان خو را از دست داده اند به 29 نفر رسیده است. از روز آدینه تا به حال 8 نفر به قربانیان این ویروس در ایتالیا اضافه شده است. بر اساس اطلاعات نهادهای دولتی ایتالیا تا به حال 1128 مورد ابتلا به این ویروس در ایتالیا شناسایی شده است. 52 درصد آن ها علائم بسیار خفیفی داشته اند. برای رسیدگی به بیماران چادرهای اضطراری در برابر یک بیمارستان در ایتالیا زده شده است.

دولت ایتالیا برای مقابله با این ویروس همچنین اقداماتی برای حمایت مالی را مد نظر قرار داده است.

در ایالت های مختلف آلمان هم گزارش هایی از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه رابرت کوخ ، شمار مبتلایان به این ویروس در آلمان به 76 مورد رسیده است.

روزنامه بیلد روز یکشنبه از تایید دومین مورد ابتلا به کرونا در هامبورگ اطلاع داد.

طبق آخرین گزارش ها منتشر شده از 16 ایالت آلمان تا به حال 9 ایالت موارد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. در کنار ایالت بایرن در جنوب و هامبورگ در شمال، تمامی موارد دیگر ابتلا به ویروس در ایالت های غربی و جنوب غربی آلمان گزارش شده اند .

بیشترین ابتلا مربوط به ایالت نورد راین وستفالن است با 31 مورد و بایرن با 18 مورد قطعی و در صندلی بعدی ایالت بادن- وورتمبرگ با 16 مورد در سومین پله ایستاده است .

گزارش هایی هم منتشر شده مبنی بر اینکه شهفرایندان آلمانی با گسترش ویروس کرونا به خریدهای بیش از حد معمول از فروشگاه ها برای ذخیره سازی اقلام ضروری روی آورده اند.

در فرانسه نیز شمار مبتلایان به ویروس کرونا از 73 نفر به 100 نفر افزایش پیدا نموده و تا به حال 2 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت انگلیس با انتشار بیانیه ای گفت: تا 29 فوریه در مجموع 10483 نفر در مورد ابتلا به ویروس کرونا آزمایش شده اند که پاسخ آزمایش 10460 نفر منفی و 23 نفر مثبت بوده است .

وزرای سلامت اتحادیه اروپا هفته آینده به دلیل گسترش ویروس کرونا نشست ویژه ای را برگزار می نمایند. به گفته مقامات اروپایی این نشست قرار است 6 ماه مارس (16 اسفند ماه) برگزار گردد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 728

به "جدیدترین اخبار کرونایی از گوشه و کنار اروپا، کوشش برای کاهش وحشت شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اخبار کرونایی از گوشه و کنار اروپا، کوشش برای کاهش وحشت شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید