حضور شرکتهای دانش بنیان ایرانی در رویداد شهرهای هوشمند ژنو

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد هکتون شهرهای هوشمند و پایدار که با هدف شناسایی و حمایت از راه چاره های نوآورانه درباره چالش های جهانی شهرها برگزار می گردد، میزبان نوآوران ایرانی خواهد بود. خلاقان و نوآورانی که در صورت داشتن ایده های نو با حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ژنو می فرایند.

حضور شرکتهای دانش بنیان ایرانی در رویداد شهرهای هوشمند ژنو

بر اساس آمارهای دنیای، امروز 55 درصد از جمعیت دنیا، در شهرها زندگی می نمایند و پیش بینی می گردد تا سال 2050 این تعداد به 66 درصد برسد. شهرهای دنیای که با اشغال 3 درصد از کل زمین، 60 تا 80 درصد از انرژی های موجود در زمین را مصرف می نمایند.

این افزایش جمعیت شهری پیچیدگی های بافت اجتماعی در شهرها را تشدید می نماید. در این صورت توجه به مساله پایداری بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، اکوسیستم شهری با مواردی مانند افزایش شهرنشینی، آلودگی، ازدحام جمعیت، تغییرات آب و هوایی، زیرساخت های منسوخ شده و غیره دچار آشفتگی شده است.

هکتون شهرهای هوشمند پایدار

این برنامه بخشی از کوشش مشترک برای سازماندهی یک هکتون سالانه در جامعه اطلاعاتی دنیای است که سال جاری با هدف شناسایی و پشتیبانی از راهکار های نوآورانه برای مقابله با چالش های شهری در سطح دنیا در حال برگزاری است.

با توجه به مشارکت کشورهای مختلف در این رویداد نوآورانه و نقشی که این رویداد در کاهش مخاطرات شهری دارد، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران، اقدام به حمایت از حضور خلاقان و ایده مندان این حوزه به رویداد هکتون شهرهای هوشمند پایدار نموده اند.

این رویداد 17 و 18 فروردین ماه سال آینده در شهر ژنو سوئیس برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 640

به "حضور شرکتهای دانش بنیان ایرانی در رویداد شهرهای هوشمند ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور شرکتهای دانش بنیان ایرانی در رویداد شهرهای هوشمند ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید