حمایت بشار اسد از دولت موازی لیبی ، دمشق، ژنرال خلیفه حفتر را به رسمیت شناخت جنگ داخلی لیبی، رقابت اردوغان و قطر در مقابل مصر و روسیه

به گزارش مجله 90 جعبه، هم اکنون در لیبی دو دولت در شرق و غرب وجود دارد که هر کدام کوشش می نماید با سرنگونی دیگری، کنترل کامل کشور را در دست بگیرد.

حمایت بشار اسد از دولت موازی لیبی ، دمشق، ژنرال خلیفه حفتر را به رسمیت شناخت جنگ داخلی لیبی، رقابت اردوغان و قطر در مقابل مصر و روسیه

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با حمایت از دولت موازی لیبی (مستقر در شرق این کشور) به رهبری ژنرال خلیفه حفتر، سفارت لیبی در دمشق را تحویل او داد.

به گزارش خبرنگاران، دولت سوریه با این اقدام، عملا دولت موازی در لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر را به رسمیت شناخته است.

هم اکنون در لیبی دو دولت در شرق و غرب وجود دارد که هر کدام کوشش می نماید با سرنگونی دیگری، کنترل کامل کشور را در دست بگیرد.

دولت مستقر در طرابلس (در غرب لیبی)، به ریاست سراج و معروف به دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می گردد. این دولت هم اکنون به صورت جدی از سوی ترکیه و قطر مورد حمایت است.

در مقابل، دولت مستقر در شهر مصراته (در شرق لیبی) به رهبری ژنرال خلیفه حفتر فعالیت می نماید. این دولت هم اکنون به دنبال تصرف پایتخت (طرابلس) و سرنگونی دولت وفاق ملی است.

توضیح عکس: ژنرال خلیفه حفتر رهبر دولت شرق لیبی

--

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده بازنشسته ارتش لیبی است که در حال حاضر خود را فرمانده ارتش لیبی می داند. این دولت از سوی عربستان سعودی، مصر، امارات، روسیه، یونان و به صورت نامحسوس توسط بعضی کشورهای اروپایی مورد حمایت است.

نیروهای نظامی ژنرال حفتر در نزدیکی طرابلس قرار دارند و کوشش می نمایند با حملات گسترده، این شهر را تصرف و دولت وفاق ملی را سرنگون نمایند.

فرودگاه معتیقه در نزدیکی طرابلس هم تحت حملات نیروهای حفتر، پروازهای خود را متوقف نموده است.

براساس خبرهای رسانه های سوریه، در سفر وزیر خارجه دولت ژنرال حفتر به دمشق، دو طرف توافقنامه ای را امضا کردند که براساس آن، دولت سوریه، دولت حفتر را به عنوان دولت قانونی لیبی به رسمیت می شناسد. براین اساس ساختمان سفارت لیبی در دمشق نیز تحویل هیات اعزامی دولت حفتر نهاده شد و به عنوان سفارت لیبی بازگشایی شد.

توضیح عکس: راست: ژنرال خلیفه حفتر رهبر دولت شرق لیبی (به مرکزیت بنغازی) و چپ: فایز السراج رهبر دولت وفاق ملی لیبی (غرب لیبی) به مرکزیت طرابلس

وزیر خارجه دولت حفتر با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز ملاقات و تبادل نظر کرد.

به نظر می رسد مخالفت با سیاست های ترکیه، یکی از دلایل این اقدام دولت بشار اسد باشد.

دولت طرابلس لیبی به شدت تحت حمایت ترکیه است. دولت ترکیه در چارچوب توافقنامه نظامی با دولت طرابلس، نیروی نظامی به لیبی اعزام نموده است.

سوریه از سال 2011 تا به امروز درگیر بحران گسترده و جنگ داخلی است. ترکیه از مخالفان و گروه های مسلح مخالف در سوریه حمایت می نماید.

در حال حاضر دولت های آنکارا و دمشق در شمال سوریه وارد رویارویی مستقیم نظامی شده اند.

ترکیه، ژنرال خلیفه حفتر را کودتاچی لیبی توصیف می نماید.

توضیح عکس: بازگشایی سفارت لیبی در دمشق

بیشتر بخوانید:

جنگ داخلی لیبی، رقابت اردوغان و قطر در مقابل مصر و روسیه

اردوغان: سیاست های ترکیه در سوریه و لیبی ماجراجویی نیست

سخنگوی ارتش ملی لیبی: اردوغان رئیس طرابلس است

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 703

به "حمایت بشار اسد از دولت موازی لیبی ، دمشق، ژنرال خلیفه حفتر را به رسمیت شناخت جنگ داخلی لیبی، رقابت اردوغان و قطر در مقابل مصر و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت بشار اسد از دولت موازی لیبی ، دمشق، ژنرال خلیفه حفتر را به رسمیت شناخت جنگ داخلی لیبی، رقابت اردوغان و قطر در مقابل مصر و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید