خبرنگاران احزاب برزیل خواهان برکناری رییس جمهوری این کشور شدند

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران- خبرنگاران- به دنبال افشای رسوایی جدید رئیس جمهوری برزیل در بهره‌برداری از یک نهاد دولتی در جهت منافع خانوادگی، حزب کارگران و دیگر احزاب و نهادهای حقوقی این کشور خواهان برکناری وی شدند.

خبرنگاران احزاب برزیل خواهان برکناری رییس جمهوری این کشور شدند

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش شنبه خبرنگاران از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، گلیسی هافمن رئیس حزب کارگران برزیل، با ارائه درخواست استعفای ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل، دلیل آن را استفاده از یک ارگان دولتی برای دفاع از یکی از فرزندان متهم به فساد وی بیان کرد.

این نماینده مجلس با شرح خواستن از رئیس دولت درباره به کارگیری آژانس اطلاعاتی برزیل (ابین) در جهت یاری به دفاع از سناتور فلاویو بولسونارو، در حساب توئیتری خود نوشت: از سازمان اطلاعاتی شکایت می کنیم که اطلاعاتی به وکلای فلاویو بولسونارو در رابطه با درخواست ابطال پرونده کی روش ارائه داده است.

وی با اعلام اینکه رئیس جمهوری از آژانس ملی اطلاعات برای یاری به پسر متهم خود بهره برداری نموده، گفت همین دلیل برای برکناری وی کفایت می نماید.

در کنار حزب کارگران، دیگر احزاب سوسیالیسم و آزادی برزیل نیز از دادستانی کل خواهان تحقیق درباره یاری نهاد اطلاعاتی به خاندان رئیس دولت شدند.

این درخواست براساس گزارش مجله اِپوکا (عصر) مطرح شده که در آن آژانس اطلاعات برزیل به بولسوناروی پسر یاری کرد تا از پرونده پولشویی خود که از دوره نمایندگیش در مجلس تحت آنالیز است، دفاع کند.

فلاویو بولسونارو مظنون به رهبری یک طرح فساد و استفاده از بخشی از بازپرداخت حقوق دفتر خود از سال 2003 تا 2019 بوده و طبق نظر دادستانی، فابریشیو کی روش پلیس سابق بازداشت شده در تیرماه، نیز مجری این طرح بوده است.

افشای این پرونده در اواخر 2018، پس از آن بود که سازمان نظارت بر جابجایی اقتصادی (کواف) متوجه گردش اقتصادی میلیونی غیرمعمول در یکی از حساب های بانکی کی روش، مشاور سابق فلاویو بولسونارو شد.

از سوی دیگر، به دنبال پیامدهای ناشی از شیوع کرونا که این کشور را به سومین کشور با آمار بالای مبتلایان تبدیل نموده، احزاب و نهادهای حقوقی این کشور از جمله حزب کارگر در پی استیضاح رئیس جمهور برزیل برآمده اند.

تلاش‌های ژائیر بولسونارو برای الگوبرداری از سیاست‌های دونالد ترامپ از زمان حضورش در سمت ریاست جمهوری برزیل به اندازه‌ای بوده که سبب شده تا لقب ترامپ برزیل را به او نسبت دهند.

رئیس جمهوری راست گرای افراطی برزیل همانند همتای آمریکایی خود روش‌های درمانی نامتعارفی را برای مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد نموده و با اعمال قرنطینه نیز مخالفت نموده بود.

براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمترز، برزیل به عنوان سومین رکورددار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، تا کنون بیش از شش میلیون و 800 هزار مبتلا و بالغ بر 180هزار مرگ و میر ناشی از آن را ثبت نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1230

به "خبرنگاران احزاب برزیل خواهان برکناری رییس جمهوری این کشور شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احزاب برزیل خواهان برکناری رییس جمهوری این کشور شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید