خبرنگاران اختصاص افزون بر 31 هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی کشور

به گزارش مجله 90 جعبه، رشت - خبرنگاران- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 31 هزار و 220 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی کشور اطلاع داد .

خبرنگاران اختصاص افزون بر 31 هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی کشور

جهت دریافت خدمات آلاچیق برای حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

محمد باقر نوبخت غروب چهارشنبه در حاشیه بازدید از راه آهن رشت - انزلی در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه هیچگاه در تاریخ بودجه ریزی کشورما در این زمان(هفتم خرداد ماه) به یاد نداریم که بیش از 31 هزار و 220 میلیارد تومان تخصیص طرح های عمرانی را داده باشیم، اضافه نمود: اعتبار طرح هایی که بر اساس زمانبندی سال جاری باید به بهره برداری برسند، تامین می گردد.

وی با اشاره به اینکه کشور در یکی از پر مضیقه ترین دوران اقتصادی خودش مدیریت اجرایی را تجریه می نماید، توضیح داد: هنر ما دولتی ها باید در همین باشد که بتوانیم با اولویت بندی و تخصیص بهینه به گونه ای عمل کنیم که در بخش جاری هر چه می توانیم صرفه جویی کنیم اما نسبت به پرداخت های پرسنلی واقعیت ها را درنظر بگیریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل با اینکه در پرداخت های جاری سقف بودجه مان طی سال گذشته و سال جاری افزایش پیدا نکرده کوشش کردیم که در این بخش متمرکز شویم و در اعتبارات عمرانی نیز همین شرایط را داریم.

نوبخت اضافه نمود: در بخش عمرانی نیز طرح های نیمه تمام بسیاری در کشور داریم و در بخش های مختلف آنها را اولویت بندی کردیم و تمامی طرح ها و پروژه های قابل بهره برداری در سال 99 و یا آنهایی که باید مورد بهره برداری قرار بگیرد تا مردم از رفاه لازم برخوردار شوند را تفکیک و اعتبارات آنها را از ابتدا کنار گذاشتیم .

نوبخت توضیح داد: حتی سنوات گذشته بخشی از اعتبارات عمرانی مان را به صورت اسناد خزانه و اوراق اقتصادی به پیمانکاران می دادیم اما سال جاری دولت این اسناد را در بورس و بازارهای سرمایه به ریال تبدیل می نماید و پرداخت های ریالی را عمدتا به پیمانکاران می دهیم تا سرعت بیشتری به کار گرفته گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: به همین دلیل امروز قبل از ترک تهران 31 هزار و 220 میلیارد تومان را به خزانه ابلاغ کردیم .

وی با اشاره به پروژه های در حال اجرا راه آهن در کشور توضیح داد: همانطور که سال گذشته بر اساس وعده آزاد راه تهران - شمال یا همت به کرج را افتتاح کردیم سال جاری نیز مردم شاهد و نظاره گر خدمات فرزندان در استان در قوه مجریه خواهند بود و برهمین اساس هر هفته به یک استان سفر می کنم و به همین دلیل اعتبارات و نظارت ها برای تکمیل خط های ریلی در بعضی استان های کشور براساس برنامه های زمانبندی شده انجام خواهد شد.

جهت ریلی رشت - انزلی تا خاتمه سال جاری به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه از تکمیل و بهره برداری راه آهن رشت- انزلی تا خاتمه سال جاری اطلاع داد و گفت: از این خط ریلی که در واقع خلیج فارس و دریای عمان به خلیج فارس را وصل می نماید فقط 30 کیلومتر باقی مانده است .

وی اضافه نمود: در برنامه زمانبندی باید تا خاتمه سال جاری بتوانیم اتصال دریای عمان و خزر را داشته باشیم و طی بازدیدی که از قطعات مختلف شش و هفت این پروژه انجام شد ، شاهد بودیم که فعالیت ها بر اساس برنامه پیش می رود و امیدواریم همچون سایر طرح های در نظر گرفته شده برای خاتمه سال 1399 این طرح نیز تا قبل از سال جاری بهره برداری گردد.

وی با اشاره به تامین اعتبار جهت ریلی رشت- انزلی توضیح داد: برای جهت ریلی رشت- انزلی تخصیص های لازم داشتیم و از نظر پرداخت ها نه تنها عقب نیستیم بلکه جلوتر هم هستیم و هیچ کاری را در کشور بدلیل بودجه متوقف نکردیم و همه طبق برنامه زمانبندی شده انجام می گردد.

راه آهن رشت - انزلی به طول 40 کیلومتر در ادامه جهت راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می نماید که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی ، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

زیرسازی قطعات 6 و 7 این جهت ریلی در حال اجرا است و عملیات اجرایی قطعه 8 به طول سه کیلومتر نیز طبق توافقنامه در تیرماه سال جاری با سازمان بنادر و دریانوردی تامین اعتبار و اجرا می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 883

به "خبرنگاران اختصاص افزون بر 31 هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص افزون بر 31 هزار و 200 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید