خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: رمز موفقیت در حوزه اقتصاد کسب اعتماد مردم است

به گزارش مجله 90 جعبه، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: رمز موفقیت در اجرای طرح های مالی کسب اعتماد مردم است و وقتی مردم صداقت را از مدیران ببینند، پای کار آمده و در همه طرح ها مشارکت می نمایند.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: رمز موفقیت در حوزه اقتصاد کسب اعتماد مردم است

علیرضا رزم حسینی دوشنبه شب در نشست آنالیز عملکرد مشخص های اقتصادی شهرستان خلیل آباد اضافه کرد: اعتمادسازی در راستای برقراری عدالت اجتماعی است تا توزیع عادلانه ثروت در منطقه انجام گیرد و شاخص های امنیت ارتقا یابد.

وی ادامه داد: هرچند کرونا پیشروی در حوزه مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی را با کندی روبرو کرد و برنامه های استان را به مدت چهار ماه عقب انداخت اما کوشش ما در این شرایط مردم را به توسعه اقتصادی و اشتغال در شرایط کرونایی امیدوار می نماید لذا نباید از ادامه جهت خود بازبمانیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: سال آینده با کوشش مشخص های اقتصادی برطرف کامل بیکاری را در خلیل آباد جشن می گیریم و این شهرستان را مهاجرپذیر خواهیم کرد.

وی با قدردانی از همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای طرح های اقتصادی خوداشتغالزا در خلیل آباد اضافه کرد: این نهاد با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی پشتیبان مشخص های اقتصادی در شهرستان خلیل آباد خواهد بود.

انعقاد 15 تفاهمنامه سرمایه گذاری در خلیل آباد

فرماندار خلیل آباد نیز در این نشست گفت: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی، 15 تفاهمنامه با هشت مشخص اقتصادی امضا شده که نتیجه آن تدوین 15 طرح با سرمایه گذاری 2 هزار و 400 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 140 نفر بوده است.

ابراهیم قاسم پور اضافه کرد: از این تفاهمنامه ها تا به امروز یک میلیارد و 210 میلیون ریال آورده سرمایه گذاران برای اجرای طرح های یاد شده در شهرستان خلیل آباد است.

وی نرخ بیکاری این شهرستان را 6.5 درصد ذکر و بیان نمود: امید است با همکاری مشخص های اقتصادی بتوان نرخ بیکاری خلیل آباد را به صفر رساند.

فرماندار خلیل آباد تفویض بعضی اختیارات از استان به فرمانداران شهرستان ها را برای مدیریت بهتر طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی خواهان شد.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این منطقه ادامه داد: 6 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت انگور است و سالانه 100 هزار تن انگور از آن برداشت شده و 20 هزار تن کشمش به دست می آید.

قاسم پور گفت: هم اکنون صادرات کشمش از خلیل آباد به روسیه در حال اجرا است و در صورتی که تسهیلات بانکی لازم به فعالان بخش صادرات برای توسعه زیرساختها داده گردد، میزان صادرات رشد قابل ملاحظه خواهد یافت.

1133 بیکار در خلیل آباد

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شهرستان خلیل آباد 51 هزار نفر جمعیت دارد که 32 هزار نفر از این تعداد ساکن 23 روستا هستند و از مجموع روستاهای این شهرستان 18 روستا برنامه کسب و کار دارند.

علی اکبر لبافی اضافه کرد: هزار و 133 نفر از جمعیت فعال شهرستان خلیل آباد بیکار هستند.

وی ادامه داد: از هشت مشخص اقتصادی شهرستان خلیل آباد تا به امروز چهار مشخص برنامه های خود را به نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی اعلام نموده اند، در صورتی که برنامه های این مشخص ها تا خاتمه سال اجرا گردد، 70 درصد از جمعیت بیکار خلیل آباد مشغول فعالیت می شوند.

وی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت پیشرو صالح کاشمر، شرکت تولیدی پلاستیک ثامن، شرکت نساجی کاشمر و تعاونی گاوداران اتحاد نقاب را از مشخص های اقتصادی خلیل آباد که برنامه های خود را به این نهاد ارایه نموده اند برشمرد.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: بهبود سرانه درآمد و حذف بیکاری نتیجه اجرای برنامه های طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی در شهرستان خلیل آباد خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مجموع 352 فعالیت یا طرح اقتصادی از سوی مشخص های شهرستان خلیل آباد با سرمایه گذاری 507 میلیارد و 49 میلیون ریال با اشتغالزایی برای سه هزار و 776 نفر در سامانه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی به ثبت رسیده که از این تعداد 336 طرح با سرمایه گذاری 483 میلیارد و 939 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 701 نفر تایید شده است.

لبافی ادامه داد: از مجموع طرح های تایید شده مشخص های اقتصادی شهرستان خلیل آباد 256 طرح با سرمایه گذاری 177 میلیارد و 131 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 384 نفر به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: 44 طرح با سرمایه گذاری 258 میلیارد و 157 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 226 نفر نیز توسط مشخص های اقتصادی در خلیل آباد در حال اجراست.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی اضافه کرد: 11 حساب سپرده توسعه روستایی با مبلغ کل سرمایه 2 میلیارد و 207 میلیون ریال و عضویت 260 نفر در شهرستان خلیل آباد ایجاد شده است.

وی تعداد فعالیت های فرهنگی مشخص های اقتصادی خلیل آباد را که توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به ثبت رسیده است 39 طرح با هزینه 13 میلیارد و 884 میلیون ریال ذکر کرد.

صادرات 300 هزار بسته کشمش و درآمدزایی 100 میلیارد ریالی برای یکی روستاهای خلیل آباد و اشتغالزایی برای 90 کارگر در این خصوص، راه اندازی صنعت میوه خشک کنی، احداث و توسعه دفتر پیشخوان دولتی، راه اندازی مرکز پرورش شترمرغ، راه اندازی باشگاه بدن سازی از طرح هایی بود که توسط مشخص های اقتصادی خلیل آباد در این نشست مطرح شد.

مشخص های اقتصادی خلیل آباد همچنین پرداخت تسهیلات برای باروری و اجرای 80 ایده اقتصادی در خلیل آباد، ایجاد سالن مجاور سردخانه برای ارتقای کیفی و کمی صادرات کشمش و تسهیل صدور مجوز راه اندازی صنایع تبدیلی در این شهرستان را خواهان شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این نهاد به دنبال کاهش تصدیگری و واگذاری امور به مردم است و در این راستا به عنوان مشخص اقتصادی خلیل آباد 65 درصد از وظایف خود را در قالب راه اندازی 21 مرکز نیکوکاری در این شهرستان انجام داده است.

حبیب الله آسوده اضافه کرد: کمیته امداد از 250 میلیارد ریال تعهد برای اجرای پروژه در خلیل آباد، 170 میلیارد ریال را در قالب طرح های اشتغالزا پرداخت نموده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده تامین منابع اقتصادی طرح های خوداشتغالی در شهرستان خلیل آباد است.

شهرستان خلیل آباد با 51 هزار نفر جمعیت در 242 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1038

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: رمز موفقیت در حوزه اقتصاد کسب اعتماد مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: رمز موفقیت در حوزه اقتصاد کسب اعتماد مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید