خبرنگاران اعمال محدودیت در کاهش ترددهای گردنه قوچک لواسانات تاثیرگذار بود

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران - خبرنگاران - بخشدار لواسانات اظهار داشت: بر اساس ارزیابی به عمل آمده، اجرای طرح غربالگری کرونا در گردنه قوچک و اعمال محدودیت های اخیر منجر به کاهش ترددها و میزان ترافیک در این محور شده است.

خبرنگاران اعمال محدودیت در کاهش ترددهای گردنه قوچک لواسانات تاثیرگذار بود

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

حمید دانش آموز عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: امروز هشتمین روز از اجرای طرح غربالگری کرونا و تب سنجی در انتهای گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران) را در حالی گذراندیم که تردد در این محور در ساعات مختلف نسبت به ساعت مشابه روز گذشته و روزهای قبل کمتر شده بود.

وی توضیح داد: ماندن در ترافیک های چند ساعته گردنه قوچک که عبور از آن در شرایط عادی کمتر از 15 دقیقه زمان می برد، مسافران و گردشگرانی که به قصد تفریح اقدام به سفرهای غیرضروری داشتند را منصرف نموده است.

بخشدار لواسانات همچنین از خبرنگاران قدردانی کرد و گفت: بی شک رسانه ها نیز با اطلاع رسانی مستمر و به موقع این مهم که باعث کاهش ترددهای غیرضروری و نهایتاً جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه می گردد، نقش موثری دارند.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان و 20 روستا، از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر در 11 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این منطقه به دلیل آب و هوایی کوهستانی، طبیعتی بکر و وجود دریاچه و سد لتیان در تمام فصول بویژه روزهای پایانی هفته میزبان گردشگران بسیاری است.

به گزارش خبرنگاران، دسترسی به بخش های لواسانات و رودبار قصران به وسیله دو جاده تلو و گردنه قوچک امکان پذیر است که در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جاده تلو تا اطلاع ثانوی مسدود و مسافران گردنه قوچک از 29 اسفند تا اطلاع ثانوی غربالگری کرونا می شوند.

طرح غربالگری کرونا و تب سنجی برای دهستان لواسان عظیم از سمت جاجرود در مقابل ورودی سد لتیان نیز از امروز (پنجشنبه) شروع شده است.

بنا بر اعلام ظهر 7 فروردین ماه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز در ایران 29 هزار و 406 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 10 هزار و 457 نفر بهبود یافته و 2 هزار و 234 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 793

به "خبرنگاران اعمال محدودیت در کاهش ترددهای گردنه قوچک لواسانات تاثیرگذار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعمال محدودیت در کاهش ترددهای گردنه قوچک لواسانات تاثیرگذار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید