خبرنگاران بایدن از وجود رقابتی شدید بین آمریکا و چین گفت

به گزارش مجله 90 جعبه، نیویورک- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا همتای چینی خود را خوش فکر و سخت کوش توصیف کرد و با انتقاد از اینکه او دموکراتیک نیست، گفت که رقابت شدیدی بین آمریکا و چین وجود دارد.

خبرنگاران بایدن از وجود رقابتی شدید بین آمریکا و چین گفت

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس در پاسخ به این سوال که چرا تا به امروز با رئیس جمهوری چین تماس نگرفته اید، اظهار کرد: تا به امروز فرصتی برای تماس وجود نداشته است.

وی افزود: دلیلی ندارد که با او تماس نگیریم؛ من احتمالا بیش از هر رهبر دنیا وقت بیشتری را با شی جین پینگ گذرانده ام ، زیرا من در زمان معاون رئیس جمهوری 24 یا 25 ساعت دیدار خصوصی با او داشتم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: با او 17 هزار مایل سفر کردم. من او را خیلی خوب می شناسم.

بایدن در پاسخ به این سوال که چیزی برای گفتن وجود دارد، افزود: چیزهای زیادی برای صحبت کردن هست. چیزهای زیادی. او بسیار خوش فکر است. او بسیار سخت کوش است.

وی در عین حال اظهار کرد: این به معنای واقعیت است اما او به هیچ وجه دموکراتیک نیست. اما من همیشه به او گفته ام که ما نباید درگیری داشته باشیم اما رقابت شدید وجود خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا توضیح داد: من قصد ندارم این کار را به روشی که او می داند، انجام دهم و همین دلیل است که او علامت ارسال می نماید. من قصد ندارم این کار را همانطور که ترامپ انجام داد، انجام دهم. ما قصد داریم روی قوانین بین المللی در این راستا تمرکز کنیم.

بایدن درباره حداقل حقوق و دستمزدها هم اظهار کرد: طبقه متوسط به یاری احتیاج دارند. من فکر می کنم که ما باید حداقل حقوق و دستمزد در هر ساعت 15 دلار داشته باشیم. باید کوشش کنیم این کار انجام گردد و در نتیجه آن تمام اقتصاد رشد می یابد.

وی توضیح داد: من آماده ام به عنوان رئیس جمهوری در یک مذاکره جداگانه در خصوص حداقل دستمزد کار کنم. هیچ کس نباید 40 ساعت در هفته کار کند و زیر خط فقر زندگی کند؛ اگر ساعتی کمتر از 15 دلار درآمد دارید، زیر خط فقر زندگی می کنید.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که اگر در سنا بودید از استیضاح ترامپ حمایت می کردید، گفت: من در رقابت انتخابات شرکت کردم تا او را به دلیل عدم شایستگی برای ریاست جمهوری شکست دهم.

بایدن درباره شورش طرفداران ترامپ در 17 دی ماه و حمله به کنگره آمریکا افزود: من هم آن چیزی را دیده ام که دیگران مشاهده کردند؛ که آن افراد چگونه به کنگره ایالات متحده حمله کردند. اما من اکنون در سنا نیستم، می خواهم خود سنا در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عنوان رئیس جمهوری معتقدید که ترامپ رئیس جمهوری سابق هنوز هم گزارش های اطلاعاتی را دریافت کند، اظهار کرد: من فکر نمی کنم؛ نه. به دلیل رفتارش بدون ارتباط به شورش.

رئیس جمهوری آمریکا به این سوال که او را تهدید موجود، خطرناک و بی پروا نامیدی هم گفت: بله این را گفته ام و به آن باور دارم.

بایدن دلیل ترس از دریافت گزارش توسط ترامپ را اینگونه شرح داد که من فقط فکر می کنم دیگر احتیاجی به داشتن این گزارش های اطلاعاتی نیست. این گزارش های اطلاعاتی چه ارزشی به او می دهد؟ سپس به ما بگویید که اگر این نکات را نداند به چیزی می لغزد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1429

به "خبرنگاران بایدن از وجود رقابتی شدید بین آمریکا و چین گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن از وجود رقابتی شدید بین آمریکا و چین گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید