خبرنگاران بیانیه ائتلاف بین المللی درباره حمله به اطراف فرودگاه اربیل

به گزارش مجله 90 جعبه، بغداد - خبرنگاران- ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش بامداد سه شنبه از کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن شش نفر دیگر از جمله یک نظامی آمریکایی در حمله راکتی به اطراف فرودگاه بین المللی اربیل در شمال عراق اطلاع داد.

خبرنگاران بیانیه ائتلاف بین المللی درباره حمله به اطراف فرودگاه اربیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، واین ماروتو سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش در بیانیه ای اظهار داشت: گزارش های اولیه از اصابت آتش غیرمستقیم به نیروهای ائتلاف در اربیل در دوشنبه شب حکایت دارد که به کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی و زخمی شدن پنج فرد طرف قرارداد و یک نظامی آمریکایی منجر شد.

به نوشته بعضی رسانه ها، وزارت دفاع آمریکا نیز با اعلام کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر گفت که این پیمانکار، آمریکایی است.

کاخ سفید نیز بامداد سه شنبه اظهار داشت که وقوع این حمله به اطلاع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رسیده است.

همزمان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته های تحقیقاتی درپی حمله موشکی به نزدیک فرودگاه اربیل را صادر کرد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز به نوبه خود در توییتی نوشت: حمله به اربیل که قربانی برجای گذاشت، تنشی خطرناک و اقدامی تروریستی علیه کوشش های ملی برای پاسداری از امنیت کشور و سلامت شهروندان است.

شادمان بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان عراق نیز گفت که به دستگاههای امنیتی دستور تحقیقات همه جانبه را داده و با الکاظمی درباره راههای همکاری برای یافتن افراد قانون شکنی که این اقدام تروریستی را مرتکب شدند، تلفنی گفت وگو نموده است.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق پیشتر در بیانیه کوتاهی اظهار داشت: ساعت 9 و نیم دوشنبه شب به وقت محلی چندین فروند موشک به سمت شهر اربیل و نواحی آن شلیک شد و به چند نقطه اصابت کرد.

این بیانیه اضافه نمود: براساس اطلاعات اولیه، چند نفر زخمی شده اند و مراجع ذی ربط تحقیقات خود در این زمینه را ادامه می دهد.

در همین حال، وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق شمار زخمی های این حمله را سه نفر از جمله نگهبان یک کنسولگری اظهار داشت.

درحالی که بعضی منابع خبری شمار راکت ها را دو فروند و بعضی نیز پنج راکت اظهار داشتند، منابع خبری دیگر، حمله را ناشی از اصابت سه فروند خمپاره دانستند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی دجله عراق گفت که نیروهای امنیتی فرودگاه را به عنوان اقدامی پیشگیرانه بستند و مسیرهای منتهی به آن نیز بسته شد.

وی اضافه نمود: نیروهای امنیتی نیز به طور گسترده اقدام به گشت زنی در اطراف فرودگاه اربیل کردند.

این خبرنگار گفت که به احتمال زیاد، حمله خمپاره ای علیه پایگاه نظامی الحریر آمریکا انجام شده باشد که در مجاورت فرودگاه اربیل واقع است.

درپی این حمله، بعضی منابع خبری از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز فرودگاه خبر دادند.

همزمان پایگاه خبری المعلومه عراق به نقل از بعضی منابع خود دوشنبه شب نوشت که آتش از پایگاه آمریکا در نزدیک فرودگاه اربیل زبانه کشیده است.

بعضی منابع خبری گفتند که یک راکت به داخل پایگاه الحریر، یک راکت به نزدیک شرکت مرسدس در نزدیک فرودگاه و سه راکت دیگر به مناطق نزدیک فرودگاه از جمله محله وزیران اصابت نموده و راکت ها از نوع کاتیوشا بوده است.

هوشیار زیباری از مسئولان ارشد حزب دموکرات کردستان عراق نیز دوشنبه شب در توییتی شمار راکت ها را پنج عدد و از نوع کاتیوشا عنوان نمود و گفت که این راکت ها به شهر اربیل و بعضی تاسیسات دیپلماتیک و مناطق مسکونی اصابت نموده است.

بعضی رسانه های نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل نیز خبر دادند.

در همین حال، یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت که راکت ها از داخل استان اربیل شلیک شده است.

در همین ارتباط، نجم الجبوری استاندار نینوا تاکید نمود که موشک ها از هیچ منطقه ای در مرزهای اداری این استان شلیک نشده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1425

به "خبرنگاران بیانیه ائتلاف بین المللی درباره حمله به اطراف فرودگاه اربیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیانیه ائتلاف بین المللی درباره حمله به اطراف فرودگاه اربیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید