خبرنگاران حضور دانشجویان در دانشگاه با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران- خبرنگاران- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از فراهم شدن امکان حضور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت اطلاع داد و گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها رسما از 15 شهریور ماه فعالیت خود را ازسرخواهند گرفت.

خبرنگاران حضور دانشجویان در دانشگاه با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

منصور غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها تا 2 هفته آینده، گفت: با تجربه نیم سال تحصیلی گذشته، آموزش سال تحصیلی جدید دانشگاه ها بر پایه مجازی طراحی شده است.

وی اضافه نمود: در دستورالعملی که برای هماهنگی بین دانشگاه ها ارسال شده است، مراکز آموزش عالی باید بر اساس امکانات خود برای پذیرش حضوری دانشجویان برنامه ریزی نمایند و در قالب پروتکل های وزارت بهداشت اجازه دارند اگر شرایط مناسب بود دانشجویان را به صورت حضوری بپذیرند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها باید برای مقطع تحصیلی مختلف فراهم گردد، گفت: عده ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای به خاتمه رساندن خاتمه نامه و رساله خود احتیاج به محیط تجربی دانشگاه و آزمایشگاه ها دارند و باید در دانشگاه حضور یابند. همانطور که در ترم تحصیلی گذشته هم این موضوع لحاظ شد.

غلامی همچنین پیشنهاد خود در مورد حضور نودانشجویان به دانشگاه ها را عنوان نمود و گفت: پیشنهاد من به دانشگاه ها این بود که برای پذیرش حضوری دانشجویان ورودی جدید برنامه ریزی نمایند تا این دانشجویان بتوانند چند هفته ای در محیط دانشگاه خود حضور یابند.

به گزارش خبرنگاران، همزمان با اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال 98 در کشور، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در روزهای ابتدایی آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته کلاس های حضوری را تعطیل نموده و به سمت کلاس های الکترونیکی و مجازی حرکت کردند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نیم سال تحصیلی گذشته 90 درصد دانشجویان در آموزش های مجازی شرکت کردند و ترم دوم را به خاتمه رساندند.

حال سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با اعلام وزارت علوم از 15 شهریورماه به صورت مجازی آغاز می گردد؛ دانشجویان ورودی جدید هم از هفته ابتدایی آبان ماه و بعد از اعلام نتایج باید منتظر اعلام زمان آغاز ثبت نام از سوی دانشگاه ها باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1101

به "خبرنگاران حضور دانشجویان در دانشگاه با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور دانشجویان در دانشگاه با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید