خبرنگاران دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه ها برخورد می نماید

به گزارش مجله 90 جعبه، تبریز-خبرنگاران- رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه با هر گونه دخل و تصرف غیرقانونی و غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها به شدت و قاطعانه برخورد می نماید.

خبرنگاران دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه ها برخورد می نماید

موسی خلیل اللهی روز چهارشنبه در ملاقات با مدیر عامل آب منطقه ای و فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر رصد و آنالیز دقیق تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه ها، اضافه نمود: حریم و بستر رودخانه ها به دلیل اینکه جزو اراضی مرغوب و با ارزش اضافه نموده بالا تلقی می گردد، همیشه مورد طمع افراد سودجو بوده است و این موضوع ضررهای جبران ناپذیری به منابع ملی وارد می نماید.

وی گفت: یکی از تکالیف و اولویت های دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز افراد فرصت طلب به حریم رودخانه هاست و قوه قضائیه به هیچ عنوان اغماضی در این خصوص انجام نخواهد داد.

خلیل اللهی ادامه داد: بر همین اساس دستگاه قضایی و دادگستری کل آذربایجان شرقی با هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها قاطعانه برخورد می نماید.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای مناسب به منظور جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه ها از سوی دستگاه های مسئول، یادآور شد: حفظ حقوق عامه و مقابله افراد فرصت طلب بدون همکاری نهادهای مسئول امکان پذیر نبوده و همه دستگاه ها در مورد رعایت این مساله مکلف هستند.

به گزارش خبرنگاران، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از شرایط رودخانه ها و مسیل های اسان به ویژه در شهرستان جلفا و نحوه تعامل با سایر دستگاه های اجرایی مرتبط ارائه داد.

یوسف غفارزاده با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات حفاظتی رودخانه ها و مسیل ها، گفت: حد بستر و حریم رودخانه پرآب ارس در محدوده شهرستان جلفا معین و عملیات رپرگذاری آن نیز صورت گرفته است.

وی دیواره سازی رودخانه ارس برای حفاظت و جلوگیری از فرسایش ساحل آن را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: این موضوع از لحاظ رعایت حسن همجواری با کشورهای همسایه و تمامیت ارضی کشور حائز اهمیت فراوان است.

غفارزاده به بعضی عواقب تصرفات غیرقانونی در حد بستر و حریم رودخانه های مرزی اشاره و بر رعایت کامل قانون توسط تمامی دستگاه های اجرایی و همکاری با شرکت آب منطقه ای استان تاکید نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1255

به "خبرنگاران دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه ها برخورد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه ها برخورد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید