خبرنگاران رییس فدراسیون: 480 باشگاه با 23 هزار اسب در کشور فعال است

به گزارش مجله 90 جعبه، یزد- خبرنگاران- رییس فدراسیون سوارکاری گفت: 480 باشگاه با 23 هزار اسب ورزشی در کشور فعال است و گسترش این صنعت با همکاری بخش خصوصی رویکرد اصلی فدراسیون است.

خبرنگاران رییس فدراسیون: 480 باشگاه با 23 هزار اسب در کشور فعال است

مسعود خلیلی در ملاقات با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخلاف تمام ورزش هایی که مشاهده می گردد بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی در این رشته با مسائل زیادی روبروست.

به گزارش عصر شنبه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، وی ادامه داد: به طور متوسط هر اسب ورزشی ماهانه دو و نیم میلیون تومان هزینه دارد و در مجموع این هزینه برای تمام اسب ها رقم بسیار بالایی می گردد.

این مسوول با بیان اینکه سوارکاری در تمام جهان به عنوان یک صنعت بسیار مهم مورد توجه است اضافه کرد: در کل جهان هیچ دامی به اندازه اسب خوب قیمت ندارد و بعضی اسب ها با قیمت بسیار بالا روبرو هستند.

خلیلی خاطر نشان کرد: البته این قیمت ها هم به دلیل ورزشی بودن اسب است وگرنه اگر قرار بود به اسب هم به چشم دام معمولی نگاه کنیم هم قطعا قیمت بسیار بالایی نداشت.

معین و ثبت ژنتیک اسب ها لازم است

همچنین رییس کمسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه صنعت پرورش اسب کشور نیازمند بانک اطلاعاتی دقیق و شفاف است گفت: معین و ثبت ژنتیک اسب ها لازم است.

محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه این صنعت از جنبه ورزش قهرمانی، تفریحی، مالی و حتی از جنبه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری اهمیت دارد اضافه کرد: اینکه ژنتیک اسب های ما معین باشد و شفافیت لازم در این زمینه وجود داشته باشد موضوع مهمی است.

وی بر لزوم وجود بانک اطلاعاتی در ارتباط با شرایط اسب های ورزشی موجود در کشور تاکید نمود و گفت: جهاد کشاورزی واقعا توانایی برعهده دریافت چنین کاری را ندارد و شکی در این موضوع نیست.

یزد بالاترین ظرفیت اسب کشور را دارد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: یزد بالاترین ظرفیت در حوزه اسب را دارد و در حال حاضر قطب پرورش اسب کشور به حساب می آید به گونه ای که بر اساس آمار ارائه شده بیشترین اسب و باشگاه سوارکاری کشور در اسب وجود دارد.

جوکار با بیان اینکه توجه به این ظرفیت بسیار مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: سوارکاری و نگهداری و پرورش اسب ورزش پرهزینه ای است و درآمدهای آن هم سبب شد که به بخش خصوصی به این حوزه گرایش پیدا کند.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت، 300 باشگاه سوارکاری و حدود 6 هزار راس اسب اصیل نژاد عرب دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1112

به "خبرنگاران رییس فدراسیون: 480 باشگاه با 23 هزار اسب در کشور فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس فدراسیون: 480 باشگاه با 23 هزار اسب در کشور فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید