خبرنگاران فرماندار سقز: اصحاب رسانه نقش تاثیرگذاری در مقابله با کرونا دارند

به گزارش مجله 90 جعبه، سنندج - خبرنگاران - فرماندار ویژه سقز به همکاری و نقش تاثیرگزار اصحاب رسانه در مقابله با ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: خبرنگاران یاران بی ادعای مقابله با بیماری در این شهرستان هستند.

خبرنگاران فرماندار سقز: اصحاب رسانه نقش تاثیرگذاری در مقابله با کرونا دارند

کامیل کریمیان شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه سقز با بیان اینکه خبرنگاران نقشی ارزنده در جلب مشارکت و همراهی مردم برای پیشگیری و مقابله با کرونا داشتند از کوشش آنان در همراهی با مسوولان و تشویق مردم به همکاری قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در خط مقدم جنگ با کرونا در کنار مردم و مسوولان بودند و راه ناهموار مقابله را هموار کردند، گفت: خبرنگاران رسانه در سقز از اولین روزهای شیوع کرونا با تشکیل اتاق فکر با فراوری برنامه و محتوا، برای پیشگیری از شیوع این بیماری در مطلع سازی مردم، یاری به ترویج شعار در خانه ماندن، همکاری با کمپین ها نقشی اساسی داشتند.

کریمیان با اذعان به کمبودها در بحث مقابله، پیشگری و کنترل کرونا در شهرستان اضافه نمود: به دلیل ناآشنا بودن سیستم درمان، مدیریت ستاد بحران، دستگاه های اجرایی و مردم با شیوه برخورد با این بیماری کاستی هایی در اوایل شیوع آن وجود داشت ولی مسائل به مرور کم و اوضاع کنترل شد.

وی هیات امنایی کردن کمپین ها، فراوری ماسک و مواد ضدعفونی نماینده ارزان، کوشش برای توزیع بسته های غذایی و بهداشتی به صورت عادلانه توسط نهادهایی از جمله ارتش، سپاه، اداره تبلیغات اسلامی و بخش دولتی را از اقدامات اجرا شده برشمرد.

فرماندار ویژه سقز به زمان قطعی افتتاح بیمارستان شفا و جذب نیروهای خدماتی اشاره نمود و اضافه نمود: این مرکز درمانی در حال تجهیز است که در آینده نه چندان دور به بهره برداری می رسد و نیروهای خدماتی که در حال حاضر در این مرکز کار می نمایند موقت هستند ولی نیروی جدید به وسیله فراخوان جذب می گردد.

کریمیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه 98 و بیان اینکه وظیفه برگزار نمایندگان حفاظت از آرای مردم بود، یادآور شد: در این عرصه نیز خبرنگاران با رعایت بی طرفی، بر اساس اصول و اخلاق حرفه ای خود عمل کردند.

راهبرد خبرنگاران تسریع در اگاه سازی مردم برای کرونا است

رییس نمایندگی خانه مطبوعات در سقز هم نقش اصحاب رسانه را در زمان شیوع کرونا، یاری به سلامت شهفرایندان و مدیریت بحران و تشکیل اتاق فکر رسانه با حضور رییس ستاد مدیریت بحران را در این راستا برشمرد.

فردین مصطفایی با بیان اینکه راهبرد اصلی خبرنگاران، تسریع در اطلاع رسانی به مردم و مطلع سازی برای پیشگیری از این بیماری است، پیشنهاد داد تا مرکز بهداشت به صورت جدی بر بیماران و خانواده های آنان نظارت داشته باشد.

در این نشست، خبرنگاران نیز از همکاری صمیمانه فرماندار ویژه و مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز و حضورشان در اتاق رسانه مقابله با کرونا تشکر نموده و بر امهال وام های بانکی، ادامه یاری به اقشار آسیب دیده ناشیگی از کرونا، جذب تجهیزات پزشکی، تسریع در افتتاح بیمارستان شفا و شفاف سازی میزان یاری های کمپین ها تاکید نمودند.

خبرنگاران با ابتکار عمل برای گذر از بحران کرونا کوشش کردند

کارشناس روابط عمومی فرمانداری ویژه سقز هم با تقدیر از کوشش اصحاب رسانه گفت: در ایام شیوع کرونا، خبرنگاران با در دست داشتن ابتکار عمل، برای پشت سرگذراندن هر چه سریعتر و کم هزینه تر بحران و بازگشت به زندگی عادی مردم کوشش کردند.

ابراهیم محمدحسینی بر ضرورت توجه به مدیریت اطلاع رسانی بحران، ضرورت مستندسازی تجربیات برخورد و مقابله با کرونا با توجه به بحران خیز بون شهرستان سقز، ادامه کوشش های رسانه ها برای مطلع سازی و حساس سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید نمود.

این کارشناس روزنامه نگاری، استراتژی رسانه ها در شهرستان سقز در برخورد با بحران کرونا را مناسب و در راستای روشنگری اجتماعی و پاسخگویی مسوولان توصیف کرد.

محمدحسینی کشف، شم، خلاقیت لحظه ای و عملیات منظم و گام به گام با شیوه های از پیش اندیشده شده را از مهارت هایی دانست که در زمان کرونا در سقز توسط ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و خبرنگاران دنبال شد و بر ادامه این فرایند تاکید نمود.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: تا ظهر یکشنبه 25 خرداد در مجموع 187 هزار و 427 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 107 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 837 نفر رسید.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 987

به "خبرنگاران فرماندار سقز: اصحاب رسانه نقش تاثیرگذاری در مقابله با کرونا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار سقز: اصحاب رسانه نقش تاثیرگذاری در مقابله با کرونا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید