خبرنگاران کاهش هجمه حساب های کاربری سعودی علیه قطر در آستانه اجلاس ریاض

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران - خبرنگاران - همزمان با زمزمه های آشتی قطر و عربستان سعودی در نشست آینده شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، حساب های کاربری سعودی در فضای مجازی حملات روزانه خود علیه قطر را کاهش داده اند.

خبرنگاران کاهش هجمه حساب های کاربری سعودی علیه قطر در آستانه اجلاس ریاض

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای خبری عربی 21 براساس آنالیز های اجرا شده، حساب های تقلبی با حمایت دولت های عربستان و امارات متحده عربی در این سه سال تقریبا بطور روزانه به مقامات قطری از جمله امیر این کشور و خاندان حکومتی هجمه هایی وارد می ساختند.

بر اساس این گزارش، این حملات روزانه بی پاسخ هم نمی ماندند و حساب های کاربری متعدد قطری نیز به کشورهای محاصره کننده این کشور مخصوصا عربستان، هجمات روزانه متقابلی ترتیب می دادند.

در ادامه گزارش عربی 21 آمده است: قطر با ارسال نمایندگان سطح پایین در نشست مقدماتی اجلاس خلیج فارس پاسخ دیپلماتیک خود را به کشورهای تحریم کننده ارسال می کرد. امیر قطر سال گذشته درحالی وزیر مشاور در امور خارجه خود را به عنوان نماینده به این اجلاس فرستاد و خود در آن شرکت نکرد که این نشست در رده وزرای خارجه برگزار گردید و سایر کشورهای شرکت کننده، وزرای خارجه خود را به این نشست فرستادند. این نکته بدان معنی است که دوحه در برابر فشارهای کشورهای محاصره کننده قصد تسلیم ندارد.

محمد العمری مدیر مرکز رسانه شبه جزیره عربستان در لندن طی مصاحبه با عربی 21 گفت که عربستان در دو ماه آینده، با تلطیف سیاست های خود، همگام و متناسب با روی کار آمدن دولت جو بایدن شاهد اصلاحات دوره ای خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه عربستان درگیر پرونده های زیادی است که بیشتر آنها با یک عذرخواهی ساده قابل حل است ابراز داشت: ریاض بدنبال آن است که سه نقطه مورد نظر بایدن که در مناظرات انتخاباتی به آنها اشاره داشت یعنی خاتمه دادن به محاصره قطر، توقف جنگ یمن و بهبود مسئله حقوق بشر را در دستور کار اصلاحاتی خود قرار دهد.

العمری اضافه نمود: عربستان به دلیل سقوط سیستم رسانه ای خود، دیگر تاثیری بر بینندگان ندارد. سعودی ها اکنون به مصالحه با قطر احتیاج دارند.

وی پیش بینی کرد که از سیزده شرط عربستان برای آشتی با قطر شاید تنها بسته شدن شبکه خبری الجزیره عملی گردد و سایر شروط ملغی گردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را به روی دوحه بستند.

این کشورها 13 شرط برای ازسرگیری روابط با قطر اعلام کردند که قطع روابط با ترکیه و ایران و همچنین جمع شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر بخشی از این شروط بود اما دولت قطر این شرط ها را در تضاد با حق حاکمیت خود دانسته و از تن دادن به آن خودداری کرد.

طی هفته های اخیر کوشش هایی از سوی کویت با هدف کاهش تنش بین قطر و عربستان انجام شده است.

وزیر خارجه کویت 14 آذرماه گذشته از رایزنی ها برای خاتمه دادن به اختلافات بین عربستان سعودی و متحدانش با قطر اطلاع داد و گفت که این رایزنی ها پیشرفت داشته است.

وزیر خارجه قطر نیز در واکنش به این اخبار، نسبت به یافتن راه حلی برای این اختلافات اظهار امیدواری کرد.

نشست شورای همکاری خلیج فارس قرار است 16 دی ماه در ریاض برگزار گردد که به نظر می رسد مهمترین موضوع آن آشتی بین کشورهای عضو باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1269

به "خبرنگاران کاهش هجمه حساب های کاربری سعودی علیه قطر در آستانه اجلاس ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش هجمه حساب های کاربری سعودی علیه قطر در آستانه اجلاس ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید