خبرنگاران کرملین: هیچ کشوری برای مقابله با کرونا آمادگی نداشت

به گزارش مجله 90 جعبه، مسکو - خبرنگاران - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: سیستم بهداشت و درمان هیچ کشوری برای مقابله با بیماری کرونا آمادگی نداشت.

خبرنگاران کرملین: هیچ کشوری برای مقابله با کرونا آمادگی نداشت

دمیتری پسکوف روز شنبه در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: امروز تمامی سیستمهای بهداشتی جهان در شرایط فشرده کار می کنند و ما شاهد رکوردهای ناگوار از جمله در ایتالیا، آمریکا و اسپانیا هستیم البته آمارها در آلمان آرامش بخش تر است که نشان می دهد این کشور سیستم بهداشتی قوی تری داشته است.

وی اضافه نمود: به همین خاطر ما در ادامه کار خود برای مقابله با کرونا برغم فشردگی کار، به تجربه آلمان ها توجه می کنیم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که کارایی برخی سازمان های بین المللی در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا رضایت بخش نبود.

وی در واکنش به اینکه مشارکت سازمان بهداشت جهانی، سازمان تجارت جهانی و گروه 20 کشور صنعتی جهان موسوم به جی 20 در مقابله با کرونا را چگونه ارزیابی می کند، گفت: واقعا این بیماری و بحران بوجود آمده ناشی از آن، بی سابقه است اما کارایی سازمان هایی که نام بردید، مطلوب نبود.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت وگوی تلویزیونی، شرایط انتشار کرونا در مسکو را سخت خواند و گفت که بیمارستان ها درشرایط دشواری هستند.

وی ادامه داد: شرایط در مسکو و سن پترزبورگ تا اندازه زیادی متشنج است زیرا که شمار بیماران هر روز بیشتر می شود.وی همچنین گفت که در طول دو هفته آینده تعیین خواهد شد که چه زمانی به اوج بیماری کرونا در روسیه نزدیک می شویم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه سپس با اشاره به شمار زیاد قربانیان و مبتلایان به کرونا در آمریکا گفت: طرف روسی با آمریکا ابراز همدردی می کند و امیدوارم که این کشور بتواند از بحران کنونی خارج شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه با ثبت یک هزار و 667 مورد جدید به 13 هزار و 584 نفر رسیده است.

تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هم در این کشور به 106 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 838

به "خبرنگاران کرملین: هیچ کشوری برای مقابله با کرونا آمادگی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرملین: هیچ کشوری برای مقابله با کرونا آمادگی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید