خبرنگاران 500هکتار زمین در هرمزگان برای احداث گلخانه واگذار شد

به گزارش مجله 90 جعبه، بندرعباس-خبرنگاران-رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: 500هکتار زمین مستعد کشاورزی از دوهزار و 500هکتار در دشت شمیل برای احداث گلخانه واگذار شد.

خبرنگاران 500هکتار زمین در هرمزگان برای احداث گلخانه واگذار شد

علی باقرزاده همائی روزجمعه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: استفاده از آب سدها به نسبت چاه های موجود باعث افزایش 300 درصدی کیفیت آب و محصولات کشاورزی تولید شده می شود.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح حدود یک هزار هکتار از زمین های دشت شمیل بهره می برند و به دلیل اینکه زیرساخت تجهیزات انتقال آب از سد و چاه ها فراهم شده است می توان به طور کامل همه سطح زمین های مستعد کشاورزی در این منطقه را محصول کشت کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: همچنین در زمان وقوع سیلاب که بخشی از زمین های کشاورزی در معرض آسیب هستند با اجرای طرح ساماندهی رودخانه های میناب و تلنگ تعداد 6روستا ایمن سازی می شوند.

بنا به گزارش های رسیده از سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سطح زیر کشت گلخانه های استان تا سرانجام سال جاری از 550 به 700هکتار و تولید محصولات آن نیز 40درصد افزایش می یابد و 60درصد تولیدات گلخانه ای به کشورهای روسیه و امارات متحده عربی صادر می شود.

با توجه به استقبال کشاورزان، توسعه کشت گلخانه ای در سال 98 به دو برابر افزایش یافت و از 300هکتار تعهد ابلاغی به وزارت جهادکشاورزی این میزان به 645 هکتار رسید و استان در این زمینه توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

در راستای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ای، در آذرماه 98، 5هزار و 136هکتار سطح گلخانه ای در استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرد که برای 45 هزار نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفت.

در حال حاضر 3هزار و 170هکتار زیر ساخت شهرک های گلخانه ای توسط شرکت شهرک های کشاورزی احداث شد که یک هزار و 966 هکتار نیز توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1075

به "خبرنگاران 500هکتار زمین در هرمزگان برای احداث گلخانه واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500هکتار زمین در هرمزگان برای احداث گلخانه واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید