درخواست دولت ترکیه برای استرداد فرمانده شبه نظامیان کُرد از آمریکا

به گزارش مجله 90 جعبه، وزارت دادگستری ترکیه طی نامه ای رسمی به همتای آمریکایی خود، درخواست کرد به محض ورود فرمانده شبه نظامیان کُرد سوری به این کشور، او را به آنکارا استرداد نمایند.

درخواست دولت ترکیه برای استرداد فرمانده شبه نظامیان کُرد از آمریکا

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت ترکیه در واکنش به تصمیم سناتورهای آمریکایی برای اعطای ویزا به مظلوم کوبانی فرمانده شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (اس.دی.اف) ، خواهان استرداد وی شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وزارت دادگستری ترکیه امروز (آدینه) طی ارسال نامه رسمی به دادستانی کل ایالات متحده، درخواست کرد کوبانی به محض ورود به خاک آمریکا توسط این کشور بازداشت و به آنکارا تحویل داده گردد.

عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه نیز در گفت وگوی تلویزیونی کوتاه درباره این درخواست استرداد گفت که برای کوبانی حکم بازداشت و تعقیب بین المللی صادر شده که در 196 کشور معتبر است.

سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی چند روز پیش از دولت این کشور خواسته بودند که برای کوبانی جهت سفر به ایالات متحده و گفت وگو درباره وضعیت سوریه فوراً ویزا صادر کند.

فخرالدین آلتون مدیر ارتباطات و مسئول رسانه ای دولت ترکیه روز گذشته با انتقاد از نحوه رفتار آمریکایی ها با ژنرال کوبانی به عنوان یک چهره سیاسی قانونی، گفته بود: ما به شدت درباره نحوه برخورد [با کوبانی] نگران هستیم. این شخص یک رهبر ارشد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است که از سوی ایالات متحده و دیگر کشورها به عنوان یک سازمان تروریستی و گریخته از دست عدالت شناخته می گردد.

به گفته مقامات دولتی ترکیه کوبانی هم اکنون تحت اعلان قرمز ویژه پلیس بین الملل (اینترپل) برای بازداشت در هر کشوری که وارد می گردد، واقع شده است و به دلیل حملات تروریستی متعدد به نیروهای امنیتی ترکیه و غیرنظامیان تحت تعقیب است.

پیش از این پیشنهاد سناتورهای آمریکایی، برت مک گورک نماینده ویژه سابق ایالات متحده در ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش، در حمایت از ژنرال کوبانی گفته بود: مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه یکی از نزدیک ترین مشاوران ما در اینجا (کوبانی) در دنبال کردن مبارزه (علیه) داعش بود اما در مارس 2015، مقامات ترکیه، مستقیماً در مورد عملیات نظامی ترکیه در سوریه برای نبش قبر بنیانگذار امپراطوری عثمانی (سلیمان شاه) با وی همکاری کرد. (جزئیات بیشتر)

این رفتار رسمی و محترمانه آمریکا با فرمانده یک گروه شبه نظامی که از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نمی گردد تا حدی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در توئیتر خود و حتی در تماس تلفنی با مظلوم کوبانی، از او به دلیل یاری به حصول توافق آتش بس با ترکیه تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 388

به "درخواست دولت ترکیه برای استرداد فرمانده شبه نظامیان کُرد از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دولت ترکیه برای استرداد فرمانده شبه نظامیان کُرد از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید