دفترچه های بیمه سلامت تا خاتمه فروردین اعتبار دارد

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران/اصفهان رئیس بیمه سلامت شمال استان اصفهان از تسهیلات جدید سازمان بیمه سلامت به منظور رفاه و حفظ سلامت بیمه شدگان و شاغلان در واحدهای اجرایی برای پیشگیری بهتر از انتقال ویروس کرونا خبر داد.

دفترچه های بیمه سلامت تا خاتمه فروردین اعتبار دارد

مسلم آشوری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور کاهش مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت، دفترچه بیمه شدگان صندوق های مختلف سازمان شامل کارکنان دولت، بیمه روستائیان، بیمه سلامت همگانی و سایر اقشار در تمام زیر صندوق ها، تا پایان فروردین 1399 اعتبار دارد.

وی اضافه کرد: در صورت پایان تاریخ اعتبار دفترچه و دارا بودن نسخه سفید، این دفترچه ها در مراکز درمانی طرف قرارداد، قابل پذیرش بوده و شهروندان می توانند از خدمات سلامت اعم از سرپایی و بستری استفاده کنند.

رئیس بیمه سلامت شمال استان اصفهان شرح داد: دو گروه بیمه درمانی صندوق بیمه ایرانیان و اتباع خارجی غیر آسیب پذیر که سالانه هزینه بیمه را می پردازند، مشمول این بخشنامه نمی شوند و در صورت اعتبار دفترچه، در مراکز طرف قرارداد قابل پذیرش و اعتبار خواهد بود.

آشوری در مورد تسهیلات درمانی بیماران گفت: برای کاهش تردد بیماران در شرایط فعلی، افرادی که دارای پرونده هستند، نسخه آن ها در سامانه تائید دارو تمدید شده است، و نیاز به مراجعه به اداره نیست و با مراجعه به داروخانه می توانند داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی در مورد خدمات به بیماران مبتلا به کرونا اضافه کرد: تعهد بستری برای بیماران کرونایی توسط سازمان بیمه سلامت همانند سایر بیماران تنفسی به میزان پرداخت 90 درصد است، همچنین 10 درصد نیز از سوی وزارت بهداشت پرداخت می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 775

به "دفترچه های بیمه سلامت تا خاتمه فروردین اعتبار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفترچه های بیمه سلامت تا خاتمه فروردین اعتبار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید