دولت انگلیس در کوشش برای افزایش اقدامات علیه افراط گرایان تکفیری است

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: وزیر کشور انگلیس با انتشار مطلبی اظهار داشت که مبارزه لندن علیه ایدئولوژی افراطی گرایانه (تکفیری) احتمالا تا دهه ها ادامه داشته و در این راه نیازمند تصویب قوانین جدیدی برای بسط ید دولت در مقابله با تروریسم هستیم.

دولت انگلیس در کوشش برای افزایش اقدامات علیه افراط گرایان تکفیری است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، تِرِزا مِی وزیر کشور انگلیس در حالی که مشغول برنامه ریزی برای اجرای قوانین ضدتکفیری گری (ضد جهادی) در این کشور است گفت که مبارزه علیه ایدئولوژی مرگ آور افراطی احتمالا تا دهه ها ادامه خواهد داشت.

به نوشته ایندیپندنت، ترزا می در حال آنالیز تمدید دوره دستورات صادره در خصوص ممنوعیت (فعالیت) گروه های دارای ایدوئولوژی افراطی که در اقدامات تروریستی درگیر نشده اند است، وی همچنین خواستار بسط ید برای هدف قرار دادن افراط گرایانی است که کوشش دارند تا زنان و مردان جوان را رادیکال نمایند.

وزیر کشور انگلیس اعلام نمود که وی تاکنون بیش از 150 تن شامل خطبای نفرت افکن را از ورود به انگلیس منع نموده است زیرا رفتار آن ها غیرقابل قبول بوده است.

مِی، پس از کشته شدن جیمز فولی، روزنامه نگار آمریکایی توسط عناصر داعش در مطلبی کوتاه که در دیلی تلگراف منتشر شد نوشت که ما باید با ایدئولوژی افراطی که مشوق فعالیت های تروریستی است مقابله نموده و آن را شکست دهیم. ما در میانه یک نزاع نسلی علیه ایدئولوژی مرگ آور هستیم. این ایدئولوژی بر تفسیری منحرف و پوچ گرایانه از اسلام مبتنی بوده و به دور از باورهای مسالمت آمیزی یک میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان است. ما برای سال ها و احتمالا ده ها در این مبارزه خواهیم بود، ما باید تمامی قدرت های قانونی را که برای ممناعت از آن ها احتیاجمندیم، به خود اعطا کنیم.

وزیر کشور انگلیس در این مطلب نوشت: قتل بزدلانه جیمز فولی، مردی که برای آشکار کردن رنج مردم سوریه برای جهان فعالیت می کرد، بار دیگر تهدید مرگباری ناشی از تروریسم داخلی و خارجی که با آن روبه رو هستیم را نشان داد.

از جمله اقدامات و سیاست های ضدتروریستی که وی خواستار تقویت آن است شامل راهبرد ممناعت دولت است که کوشش داشته است تا از ورود و درگیر شدن افراد در سازمان های تروریستی و افراطی ممناعت کند. وی کوشش دارد تا تمامی نهادهای عمومی را وادار به در پیش دریافت و اجرای این راهبرد کند.

تِرِزا مِی در حالی که کوشش دارد آشکارا اعلام کند که بر این باور است برای محدود کردن و جلوگیری از افراطی گیری به قدرت قانونی جدیدی احتیاج است، همچنین به دنبال انحراف افکار عمومی از انتقادهای روزهای اخیر در خصوص قصور دولت در ممناعت از مسافرت مسلمانان رادیکالیزه شده به سوریه و دیگر نقاط خاورمیانه برای جنگ در کنار داعش و دیگر گروه های تروریستی است.

وی گفت که 23 تن که در حال برنامه ریزی برای سفر به سوریه بوده اند گذرنامه هایشان ضبط شده است و 69 تن دیگر طی امسال در ارتباط با جرایم مرتبط با تروریسم در سوریه بازداشت شده اند که از این تعداد 12 تن رسما متهم و 4 فرد محکوم شده اند.

وزیر کشور انگلیس با اذعان به احتیاج به انجام تمامی آنچه در توان داریم برای جلوگیری از رادیکالیزه شدن گفت که به صدها تن پیشنهاد حمایت و پشتیبانی داده شده است تا مانع از ورود و درگیر شدن آن ها به (چرخه) افراطی گری و خشونت شویم. وی گفت که چنین برنامه هایی تأثیر خیلی مهمی در امنیت اقتصادی ما دارند.

وی در حالی که در خصوص استفاده از قدرت های قانونی در جلوگیری از تروریسم و افراطی گری صحبت می کرد گفت که دولت در حال کار برای درک این موضوع است که شهروندان انگلیسی که در این کشور به جهان آمده، رشد نموده و آموزش دیده اند، چگونه می گردد که خواستار مشارکت در فعالیت های تروریستی می شوند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 376

به "دولت انگلیس در کوشش برای افزایش اقدامات علیه افراط گرایان تکفیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت انگلیس در کوشش برای افزایش اقدامات علیه افراط گرایان تکفیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید