رئیس جمهوری بلاروس نخست وزیر جدید را معرفی کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، رئیس جمهوری بلاروس دو ماه مانده به انتخابات، یک دیپلمات سابق را که بر صنایع دفاعی این کشور نظارت می کرد، به عنوان نخست وزیر جدید بلاروس معرفی کرده است.

رئیس جمهوری بلاروس نخست وزیر جدید را معرفی کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، رومن گولوچنکو، رئیس کمیته صنایع نظامی را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد؛ سرگئی روماس روز چهارشنبه و پس از کمتر از دو سال از تصدی سمت نخست وزیری بلاروس از سمتش برکنار شد.

تحلیلگران سیاسی می گویند، انتصاب نخست وزیر جدید با تجربه در بخش دفاعی با هدف تحکیم قدرت لوکاشنکو است و نشان دهنده آمادگی لوکاشنکو برای انجام اقدامات سخت تر در صورت نیاز برای حفظ قدرت است.

رئیس جمهوری بلاروس که خودش را ضامن ثبات در کشور می داند، گفت: امروز زمان نابودی یا حتی ساختن نیست. امروز، ضرورت دارد تا آنچه را که قبلا ایجاد کردیم، حفظ کنیم.

لوکاشنکو 65 ساله از زمان روی کار آمدن در 1994 کمترین مخالفتی را تحمل نکرده و امیدوار است که در انتخابات 9 اوت سال جاری میلادی حکومت طولانی مدت خود را نیز گسترش دهد. اما نارضایتی عمومی از رویکرد وی در ارتباط با کروناویروس و اوضاع بد اقتصادی و نقض های حقوق بشری مخالفت های زیادی را علیه وی در پی داشته است.

هزاران تن از مردم بلاروس در سراسر این کشور دست به کمپین هایی در حمایت از دیگر کاندیداها زده اند که به دنبال پیروزی بر لوکاشنکو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 954

به "رئیس جمهوری بلاروس نخست وزیر جدید را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری بلاروس نخست وزیر جدید را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید