روایت حامد کرزی از دخالت بیگانان در انتخابات افغانستان

به گزارش مجله 90 جعبه، تسنیم نوشت: رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سه دوره اخیر در کنترل افغان ها نبوده و معاملات خارجی ها نتیجه آن را معین می نماید.

روایت حامد کرزی از دخالت بیگانان در انتخابات افغانستان

کرزی گفت که در سه دوره اخیر، انتخابات افغانستان در کنترل مردم این کشور نبوده و آمریکا و دیگر کشورها بشدت در آن دخیل بودند.

رئیس جمهور سابق افغانستان به صدای آمریکا گفت: در سال 2009 زمانی که من نامزد بودم هم انتخابات در دست ما نبود و انتخابات 2014 و انتخابات سال جاری نیز به همین شکل بود.

وی درباره مداخله کشورهای خارجی در فرایند انتخابات افغانستان نیز گفت: نه تنها آمریکا، بلکه کشورهای دیگر نیز به همراه آمریکا به دلیل منافع شان در انتخابات افغانستان به شدت دخیل هستند.

کرزی بدون اظهارنظر درباره نتایج ابتدایی انتخابات گفت: انتخابات زمانی از آن افغان ها خواهد بود که کنترل و وسایل انتخابات از خود افغان ها بوده و در کشور نیز صلح تامین شده باشد.

وی در ادامه نیز گفت که هوادار حکومت موقت نیست اما از هر اقدامی که منجر به برقراری صلح در افغانستان گردد حمایت خواهد نمود.

این چهره با نفوذ سیاسی توضیح داد که آمریکایی ها و یا دولت افغانستان نباید به بهانه آتش بس مذاکرات صلح را به تعویق انداخته و یا این فرایند را تخریب نمایند.

کرزی پیش از این نیز گفته بود که اگر آمریکا خواهان برقراری صلح با طالبان است بطور یک طرفه با این گروه آتش بس کند.

وی در ملاقات اخیرش با مذاکره نماینده ارشد آمریکا، سفیر این کشور در کابل و نیز فرماندهان نظامی آمریکا نیز گفته بود که اگر واشنگتن خواهان آتش بس است پس باید بمباران را متوقف کند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 551

به "روایت حامد کرزی از دخالت بیگانان در انتخابات افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت حامد کرزی از دخالت بیگانان در انتخابات افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید