زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معین شد

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران : انتخابات ریاست جمهوری فردا در آمریکا در اغلب ایالت ها از ساعت 6 صبح تا 9 شب به وقت محلی برگزار شده و قرار است تأئید نتایج انتخاباتی از 10 نوامبر شروع گردد.

زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر: به نقل از روزنامه تلگراف، فردا سه شنبه سوم نوامبر 2020، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است؛ کارزاری که دونالد ترامپ از سوی جمهوریخواهان و جو بایدن از طرف دموکرات ها در آن همه توان خود را برای پیروزی در جنگ قدرت در این کشور به کار خواهند بَست.

عوامل تأثیرگذار بر انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

این انتخابات تحت تأثیر عوامل گوناگونی از قبیل شیوع کرونا، ناتوانی دولت ترامپ در مدیریت این ویروس، تعامل منفی دولت کنونی این کشور با کشورهای دنیا به ویژه در لغو بسیاری از قراردادها و پیمان های چند جانبه و بین المللی و تبعات آن قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه تلگراف، آرای الکترال از دیگر مواردی است که می تواند نتیجه انتخابات آمریکا را علیرغم تعداد رأی های مردمی؛ به سوی دیگری راهنمایی کند. تعداد الکترال ها متناسب با جمعیت هر ایالت هستند؛ به نحوی که با جمعیت 38.8 میلیونی ایالت کالیفرنیا، 55 رأی الکترال نیز به این ایالت اختصاص یافته است؛ این در حالیست که دلاوِر با 936 هزار نفر تنها 3 رأی الکترال از مجموع 538 رأی الکترال دارد.

زمان شروع و سرانجام رأی گیری فردا

بر اساس اعلام این رسانه، زمان شروع و سرانجام کار حوزه های رأی گیری از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است؛ اغلب آن ها ساعت 6 صبح (به وقت محلی) باز شده و تا ساعت 9 شب (به وقت محلی) به رأی گیری خواهند پرداخت.

این در حالیست که رسانه های آمریکائی اعلام نموده اند که تا کنون بیش از 93 میلیون نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور (به صورت پُستی) شرکت نموده اند.

اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020

آرای پُستی در آمریکا که به دلیل شیوع گسترده کرونا در این کشور به عنوان جایگزینی برای حضور در شعب اخذ رأی درنظر گرفته شده است، ممکن است در فاصله ای چند روزه مورد شمارش قرار گیرد؛ اما تأئید نتایج انتخاباتی ایالت ها از 10 نوامبر (20 آبان) شروع خواهد شد؛ البته اگر به بازشماری آراء احتیاج باشد، این تاریخ ممکن است به تاخیر بیفتد. همه ایالت ها به استثنای کالیفرنیا باید تا 8 دسامبر (18 آذر) فرایند تأیید را به سرانجام برسانند.

بعد از انتخابات عمومی، الکتورها 14 دسامبر (24 آذر) آرای خود را ارائه نموده و به واشنگتن می فرستند.

بر اساس قوانین آمریکا، در 20 ژانویه سال 2021 رئیس جمهور جدید آمریکا سوگند ریاست جمهوری خورده و سپس مراسم تحلیف برگزار می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1204

به "زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید