ساخت کارخانه NGL 3100 دهلران کلید خورد

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی ساخت کارخانه NGL 3100 دهلران، گفت: این پروژه با هدف جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت خام به ظرفیت 26 میلیون فوت مکعب اجرایی می گردد.

ساخت کارخانه NGL 3100 دهلران کلید خورد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از شرکت نفت، محمدرضا نقیبی مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی ساخت کارخانه NGL 3100 دهلران، گفت: این پروژه با هدف جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت خام به ظرفیت 26 میلیون فوت مکعب اجرایی می گردد. وی مدت زمان اجرای این طرح را طبق قرارداد حدود 30 ماه عنوان و توضیح داد: این طرح که به صورت EPCF به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) واگذار شده، تا به امروز پنج درصد پیشرفت داشته است.

به گفته وی، محصولات NGL برای تأمین خوراک پتروشیمی دهلران استفاده می گردد و همچنین برنامه ریزی شده است بخشی از فراوریات NGL تا زمان راه اندازی پتروشیمی دهلران به این مجتمع منتقل گردد.

نقیبی، فراوری روزانه چهار میلیون مترمکعب گاز شیرین را از دیگر مزایای راه اندازی کارخانه NGL3100 مطرح نمود و گفت: این گاز به منظور تزریق به میدان چشمه خوش ارسال می گردد.

بر اساس این گزارش، در این پروژه علاوه بر ساخت کارخانه جمع آوری گازهای همراه، ساخت یک نیروگاه گازی با قدرت فراوری 15 مگاوات برق در ساعت نیز برنامه ریزی شده است که علاوه بر تأمین برق مورد احتیاج مجتمع، قسمت عمده ای از برق مصرفی واحدهای همجوار را نیز تأمین می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 778

به "ساخت کارخانه NGL 3100 دهلران کلید خورد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ساخت کارخانه NGL 3100 دهلران کلید خورد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کارخانه NGL 3100 دهلران کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید