سفیر سابق آمریکا: امارات و عربستان بابت میزبانی مذاکرات طالبان و آمریکا به قطر حسادت می نمایند

به گزارش مجله 90 جعبه، سفیر سابق آمریکا در مصر و پاکستان با اشاره به رضایتمندی واشنگتن از اقدامات میانجیگرانه دوحه در مساله طالبان، از حسادت ریاض و ابوظبی به دوحه گفت.

سفیر سابق آمریکا: امارات و عربستان بابت میزبانی مذاکرات طالبان و آمریکا به قطر حسادت می نمایند

به گزارش خبرنگاران، آن پاترسون، سفیر سابق آمریکا در مصر و پاکستان در مصاحبه ای با رادیوی آمریکا اظهار کرد: میزبانی قطر از مذاکرات میان آمریکا و طالبان افغانستان مفید است و هیچ دلیلی برای انتقال آن به مکان دیگری وجود ندارد زیرا دوحه محل خوبی است تا همه در آنجا به شکلی موثر و پیروز عمل نمایند.

پاترسون گفت: آمریکا میانجیگری قطر را تحسین نموده و آن را ارزشمند می شمارد، اماراتی ها و عربستانی ها به رضایت آمریکا از اقدامات این میانجی و نیز وجهه دنیای که برای قطر ایجاد نموده، حسادت می نمایند.

سفیر سابق آمریکا در مصر و پاکستان اضافه نمود: عربستان و امارات اخیرا مضطرب و بی ثبات ظاهر شده اند و این امر با چهره ای که می خواهند به دنیا نشان دهند، هماهنگ نیست، در حالی که قطر کشوری با ثبات به نظر می رسد که نقش مهمی را در دنیا ایفا می نماید؛ مساله ای که به شدت دو همسایه اش را ناراحت نموده است.

وی ادامه داد: من از دلایل اجرا نشدن این گفت وگوها در عربستان به عنوان شریک تاریخی و استراتژیک آمریکا اطلاعی ندارم اما شاهزاده جوان سعودی (محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان) فردی مهم برای کشورش و برای آمریکاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 208

به "سفیر سابق آمریکا: امارات و عربستان بابت میزبانی مذاکرات طالبان و آمریکا به قطر حسادت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر سابق آمریکا: امارات و عربستان بابت میزبانی مذاکرات طالبان و آمریکا به قطر حسادت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید