صدور 180 نوع کالای صادراتی از منطقه ویژه مالی کاوه به 59 کشور دنیا

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران/مرکزی مدیر گمرک منطقه ویژه مالی کاوه شهرستان ساوه گفت: تا سرانجام 10 ماهه سال جاری بیش از 180 نوع کالای صادراتی به 59 کشور دنیا صادر شده است.

صدور 180 نوع کالای صادراتی از منطقه ویژه مالی کاوه به 59 کشور دنیا

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فرامرز امیدی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک، آبمیوه، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای (بلورجات)، لوله و پروفیل آهنی، کاشی، سیمان، کاغذ، چیپس و ...بوده است.

وی اعلام کرد: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، قطر، قزاقستان، ترکیه، بلژیک و بلغارستان عمده خریداران کالاهای ایرانی به وسیله این گمرک بودند.

امیدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه مالی کاوه اضافه نمود: میزان واردات این گمرک طی این مدت 120 هزار و 307 تن به ارزش 303 میلیون و 242 هزار دلار بوده که توسط 105 فعال تجاری از 44 کشور دنیا وارد کشور شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا از نظر وزنی 41 درصد و از نظر ارزش دلاری 20 درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه مورد احتیاج واحدهای فراوریی مستقر در شهرک صنعتی کاوه از قبیل ماشین آلات و دستگاه های خط فراوری، پاکت آبمیوه، کنستانتره، کویل آلومینیوم، ضایعات کاغذ، انواع پوره، خمیر کاغذ، اسانس خوراکی، ورق آلومینیوم ... بوده اند که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان، ایالات متحده آمریکا، عراق، هند، ترکیه، اسپانیا و ...به وسیله این گمرک به کشورمان وارد شده اند.

مدیر گمرک منطقه ویژه کاوه اعلام کرد: در این مدت 152 هزار و 745 تن کالا به ارزش 599 میلیون و 320 هزار دلار به صورت ترانزیت خارجی واصل شده که نسبت به سال 97 شاهد رشد 17 درصدی وزنی و 22 درصدی ارزش آنها بوده ایم و در مجموع، این میزان حجم مبادلات تجاری باعث افزایش 58 درصدی میزان درآمدهای وصولی گمرک منطقه ویژه مالی کاوه نسبت به مدت مشابه در سال 97 شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 598

به "صدور 180 نوع کالای صادراتی از منطقه ویژه مالی کاوه به 59 کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 180 نوع کالای صادراتی از منطقه ویژه مالی کاوه به 59 کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید