عربستان عرضه نفت خود به بازار آسیا را کاهش می دهد

به گزارش مجله 90 جعبه، عربستان حداقل به یک پالایشگاه آسیایی اطلاع داده است که برای اولین بار از زمان اجرای طرح کاهش فراوری در ماه ژانویه، عرضه نفت خام خود را کاهش می دهد.

عربستان عرضه نفت خود به بازار آسیا را کاهش می دهد

از سفر با قیمت تور به پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع گفت، عربستان بزرگترین صادر نماینده نفت دنیا، حداقل به یک پالایشگاه آسیایی اطلاع داده که برای اولین بار از زمان اجرای طرح کاهش فراوری در ماه ژانویه، عرضه نفت خام خود را کاهش می دهد.

این منبع گفت، پس از مذاکرات صورت گرفته، خریدار مذکور در ماه ژوئن از کاهش خرید خودداری نموده بود، زیرا پیشتر درخواست خرید نفت بیشتر را مطرح نموده بود.

با این حال، در حالی که تا به امروز کاهش فراوری نتوانسته مازاد عرضه موجود در بازار را مهار کند، اطلاع رسانی عربستان در خصوص کاهش عرضه نفت به بازار آسیا در ماه ژوئن نشان دهنده تشدید کوشش های اوپک برای کاهش فراوری است.

اوپک قبلا عرضه نفت خود به مشتریان خود در بازارهای آسیایی را بدون کاهش حفظ نموده بود و تنها عرضه نفت خود به اروپا و آمریکا را کاهش داده بود.

رویترز روز سه شنبه گزارش داد که شرکت آرامکوی عربستان عرضه نفت خود به مشتریان آسیایی اش را در ماه ژوئن حدود 7 میلیون بشکه کاهش خواهد اد.

این 7 میلیون بشکه تقریبا معادل 2 روز صادرات نفت عربستان به ژاپن، چهارمین وارد نماینده بزرگ نفت دنیا است.

آرامکو و دیگر فراوری نمایندگان نفت معمولا اطلاعیه های ماهیانه ای را برای پالایشگاه ها و دیگر مشتریان صادر می نمایند و در آن میزان نفتی را که قصد دارند به هر مشتری اختصاص دهند، اعلام می کنن. معمولا فراوری نمایندگان میزان نفت عرضه شده را در سطحی که قبلا در قراردادها مورد توافق قرار گرفته حفظ می نمایند، اما گاهی بسته به شرایط بازار میزان عرضه نفت را کاهش یا افزایش می دهند.

منبع مذکور اضافه نمود، این پالایشگاه آسیایی پیشتر درخواست دریافت نفت بیشتر از عربستان نموده بود، با این حال، اطلاعیه ای را دریافت نموده که در آن خبر از کاهش اختصاص نفت در ماه ژوئن دده شده است. آرامکو به دلیل درخواست قبلی این پالایشگاه، عرضه حجم بالاتری از نفت به آن را حفظ نموده است.

21

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 550

به "عربستان عرضه نفت خود به بازار آسیا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان عرضه نفت خود به بازار آسیا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید