علت عدم ارائه خدمات به بیمه شدگان جدید در بیمارستان ها

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، طاهر موهبتی، در خصوص انتشار خبری به نقل از وی مبنی بر اینکه هر فردی را که به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کند، بیمه می کنیم، اما به هر حال این موضوع یک حدی دارد، یعنی پول مان که تمام گردد، این اقدام هم متوقف خواهد شد، گفت: آیا اگر فردی تصادف نموده و بعد از حادثه به بیمه تجاری مراجعه کند و تقاضای دریافت خدمات داشته باشد، می تواند برای جبران خسارت خود از خدمات بیمه ای استفاده کند، بنابراین خدمات بیمه دارای ادبیاتی است.

علت عدم ارائه خدمات به بیمه شدگان جدید در بیمارستان ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: هم اکنون میزان GDP آمریکا 44 برابر ایران است، اما کوشش و برنامه ما در ارائه خدمات بیشتر از این کشور است و حتی در کشورهایی همچون دانمارک، کانادا و انگلیس وقتی فردی برای انجام آزمایش اکو مراجعه می نماید، می تواند 6 ماه بعد خدمات دریافت کند، اما در ایران نهایت این است که روز بعد به ارائه این نوع خدمات برای بیمار متقاضی بپردازند.

وی با انتقاد از نحوه هزینه کردها در بودجه توضیح داد: در نشستی که داشتیم برای بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند پیشنهاد شد یک دوره انتظاری در آئین نامه ارزیابی وسع تعریف کنیم که مدتهاست انجام نشده و باید اجرا می شد.

موهبتی یادآورشد: البته ایجاد این دوره به این معنا نیست که با دیدگاه اقتصادی انجام شده باشد، بلکه مسئله ای که داریم این است که افراد نسبت به بیمه کردن خود حساسیت ندارند و این در حالی است که در برنامه ششم توسعه آمده است که بیمه همگانی باید اجباری گردد، بنابراین در پی ایجاد این دوره انتظار در صدد هستیم تا افراد احساس نمایند که اگر بعد از بستری شدن در بیمارستان در جهت تحت پوشش بیمه قرار دریافت مراجعه نمایند، نمی توانند به سرعت از خدمات بهره مند شوند، چرا که باید 20 روز در دوره انتظار بمانند.

وی اضافه کرد: این امر باعث می گردد تا فرد ناچار گردد خود را به موقع بیمه کند، ضمن اینکه این اقدام تضمینی برای اجرای ماده 70 برنامه ششم توسعه است که در آن قانونگذاران به این مهم تاکید دارند تمامی آحاد جامعه مکلف به بیمه اجباری هستند.

موهبتی اظهار داشت: ما نمی توانیم افراد را برای عدم توجه به اجرای قانون بیمه به دادگاه معرفی کنیم، بنابراین از این طریق انگیزه ای برای همه ایجاد می کنیم تا خود را به موقع بیمه نمایند و چنانچه بیمه آنها رایگان بود دولت حق بیمه را پرداخت می نماید، در غیر این صورت فردی که دارای وسع اقتصادی باشد حق بیمه خود را پرداخت خواهد نمود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، تاکید نمود: وقتی افراد خود را بیمه ننمایند و در پی آن درصد بیمه که یک شاخص مهم است کاهش یابد، قطعا افراد به این نتیجه می رسند که برای اینکه بتوانند از دفترچه خدمات درمانی خود به موقع استفاده نمایند، همواره باید تحت پوشش بیمه باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 391

به "علت عدم ارائه خدمات به بیمه شدگان جدید در بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت عدم ارائه خدمات به بیمه شدگان جدید در بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید