عمران خان در مصاحبه با گوترش صدور حق کار برای غیربومی ها در کشمیر توسط هند را محکوم کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، نخست وزیر پاکستان ضمن اعتراض شدید به صدور حق کار برای 25 هزار غیر بومی در کشمیر توسط هند، آن را زیر پا گذاشتن معاهدات قبلی دانست.

عمران خان در مصاحبه با گوترش صدور حق کار برای غیربومی ها در کشمیر توسط هند را محکوم کرد

جهت دریافت خدمات طرح آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن مصاحبه با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نسبت به صدور مجوز کار برای غیر بومی در کشمیر اعتراض کرد.

وی توضیح داد: اقدام یک طرفه هند در کشمیر زیر پا گذاشتن تمام قطعنامه های سازمان ملل است و در خصوص این منطقه مشخص تکلیف نشده باید طرفین تصمیم گیری نمایند.

عمران خان گفت: موضوع کشمیر برای پاکستان اهمیت حیاتی دارد و ما با سران دیگر کشورها نیز در خصوص کشمیر مصاحبه خواهیم کرد.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: طبق توافق های تاریخی اجرا شده میان هند و پاکستان، کشمیر یک منطقه مشخص تکلیف نشده است و هر گونه اقدام خودسرانه در آن مغایر قوانین است.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: هند ابتدا خودمختاری کشمیر را به صورت یک جانبه از سوی خود لغو کرد و سپس برای 25 هزار غیر کشمیری مجوز کار در این منطقه و سکونت در آن صادر کرد.

لازم به ذکر است طبق توافق های پیشین اجرا شده میان اسلام آباد و دهلی نو تا زمان حل بحران کشمیر نباید تناسب جمعیت منطقه با اسکان دادن غیر بومی ها به هم بخورد.

سازمان ملل از دولت های هند و پاکستان خواسته با برگزاری همه پرسی آینده کشمیر را به دست ساکنان آن بسپارند ولی هند مخالف برگزاری همه پرسی است.

نظامیان هندی طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار نفر را در کشمیر کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 918

به "عمران خان در مصاحبه با گوترش صدور حق کار برای غیربومی ها در کشمیر توسط هند را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان در مصاحبه با گوترش صدور حق کار برای غیربومی ها در کشمیر توسط هند را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید