قرارداد واگذاری زمین فاز چهارم پارک فناوری پردیس امضاء شد

به گزارش مجله 90 جعبه، قرار داد واگذاری زمین برای احداث فاز چهارم پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امضاء شد.

قرارداد واگذاری زمین فاز چهارم پارک فناوری پردیس امضاء شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا امروز شاهد توسعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی در 3 فاز با متراژ 60 هکتار بودیم. امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری قرارداد واگذاری زمین برای احداث فاز چهارم امضاء شد. این قرار داد به امضای مهدی راهنمایی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس رسید.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی درباره امضای این قرارداد گفت: با امضای این قرار داد 30 هکتار دیگر به مجموعه پارک اضافه شد و در مجموع محدوده عملیاتی پارک فناوری پردیس به 90 هکتار می رسد. با امضای این قرارداد این پارک بزرگترین فضای را برای استقرار شرکت های دانش بنیان در میان پارک های فناوری کشور خواهد داشت و تا سه سال آینده امکان استقرار 1000 شرکت فناور را در پارک خواهیم داشت که با این اتفاق رشد 4 برابری اشتغالزایی و ایجاد شغل برای 20 هزار نفر را شاهد می شویم.

وی با اشاره به اینکه عملیات زیرساختی و عملیاتی فاز سوم شهریور ماه امسال به خاتمه می رسد، گفت: در دو ماه آینده اقدامات زیرساختی فاز 4 شروع می گردد و کلنگ افتتاح فاز چهارم بر زمین می خورد، در امسال آماده سازی یک سوم این فعالیت ها تمام می گردد.

صفاری نیا ادامه داد: همچنین ابتدای هفته جاری نیز قرارداد همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس دانشگاه فناوری در ناحیه نوآوری پردیس امضا شد. این قرارداد به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید. مساحت دانشگاه آزاد 25 هکتار است و با این اقدام زمینه ایجاد ناحیه نوآوری پردیس فراهم شد.

صفاری نیا با بیان اینکه طرح ناحیه نوآوری پردیس سال گذشته در هیات امنای پارک تصویب و توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد، اضافه کرد: تمام فعالیت ها مانند افزایش فضای پارک تا 90 هکتار، تعامل نزدیک فاز دانشگاهی و پارک مقدمات ایجاد ناحیه نوآوری پردیس است. با سرعت دادن به اقدامات در نظر داریم این ناحیه نوآوری را با وسعت 110 هکتار و افق توسعه هزار هکتار در امسال رونمایی کنیم.

رئیس پارک فناوری پردیس همچنین اعلام کرد: امروز همچنین سند دیگری برای توسعه آینده پارک در حریم جنوبی شهر پردیس امضاء شد. این قرارداد مربوط به فاز نخست توسعه پارک با مساحت 500 هکتار است. در حال حاضر نیز مراحل تصویب این اقدام در شورای عالی معماری و شهرسازی را می گذرانیم که بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی در اولویت فعالیت های شورا واقع شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 897

به "قرارداد واگذاری زمین فاز چهارم پارک فناوری پردیس امضاء شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد واگذاری زمین فاز چهارم پارک فناوری پردیس امضاء شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید